Ellie Goulding, Rita Ora și alte celebrități britanice au fost de acord să clarifice în postările de pe platformele social media dacă sunt plătite pentru a promova o anumită marcă, a anunțat miercuri Competition and Markets Authority din Marea Britanie.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Agenția a precizat că are încheiate acorduri oficiale cu 16 celebrități, între care modelele Alexa Chung și Rosie-Huntington-Whiteley, care să schimbe modul de etichetare a postărilor de pe conturile social media urmărite de milioane de utilizatori, scrie News.ro.
Brandurile plătesc mii de dolari pentru un singur mesaj publicat pe platforme online. Legea Uniunii Europene privind protecția consumatorului prevede ca utilizatorii de social media să dezvăluie dacă au primit cadouri ori bani pentru a sprijini un brand, pentru a evita să dea impresia că postarea respectivă reprezintă punctul lor de vedere, a mai transmis CMA citat de Reuters.
„Oamenii se pot simți, pe bună dreptate, induși în eroare, dacă ceea ce au crezut că este o recomandare din partea unei persoane pe care o admiră se dovedește a fi o manevră de marketing”, a spus Andrea Coscelli, președinte CMA, într-un comunicat.
Scrisori de avertizare au fost trimise mai multor clebrități, pe care CMA nu le-a numit, în care le este cerut să își revizuiască practicile în cazuri care au ridicat semne de întrebare.
„O altă analiză va urmări rolul și responsabilitățile platformelor social media”, a mai transmis CMA.
CMA a anunțat în luna august a anului trecut că a început să investigheze tendința celebrităților și influencerilor din social media, precum bloggeri și vloggeri, de a susține branduri.