Orange pierde procesul cu Fiscul pentru inducerea în eroare a clienților cu sintagma “nelimitat”

Orange pierde procesul cu Fiscul pentru inducerea în eroare a clienților cu sintagma “nelimitat”
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 22 oct 2018

Orange România, liderul pieței locale de telefonie mobilă, a pierdut definitiv procesul în care a contestat o amendă aplicată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în august 2016, când inspectorii au concluzionat că operatorul ar fi indus în eroare clienții prin utilizarea sintagmei "nelimitat" în promovarea beneficiilor abonamentelor din portofoliu. 

FOTO Anvelopele WinterContact și AllSeasonContact de la Continental au primit cel mai mare punctaj în testele ADAC CITEȘTE ȘI FOTO Anvelopele WinterContact și AllSeasonContact de la Continental au primit cel mai mare punctaj în testele ADAC
Urmărește-ne și pe Google News

ANAF a sancționat Orange România cu o amendă de 5.000 lei pentru că, în perioada februarie 2016 - iulie 2016, operatorul a utlizat sintagma “nelimitat” în cadrul mesajelor publicitare, acțiune apreciată de inspectorii instituției ca fiind efectuată în mod înșelător și inducând în eroare persoanele ce iau contact cu această formă de publicitate.

Evenimente
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

“Practica petentului de a folosi sintagma «nelimitat» cu privire la beneficiile abonamentelor promovate, deși folosirea acestora era supusă unor restricții de utilizare, determinate în mod unilateral și lipsit de previzibilitate de furnizor reprezintă o practică de publicitate înșelătoare, menită să inducă în eroare persoanele cărora oferta respectivă li s-a adresat”, se arată în motivarea unei hotărâri a Judecătoriei Sectorului 1 din 25 mai, consultată de Profit.ro.

În pofida susținerilor Orange România, că respectivele restricții aveau ca scop protejarea intereselor legitime ale companiei, instanța a constatat că acest obiectiv ar fi fost realizat prin nesocotirea intereselor legitime ale consumatorului.

“Chiar petentul recunoaște că termenul de «fraudă», ce ar putea atrage aplicarea restricțiilor caracterului nelimitat al beneficiilor oferite, a fost definit în mod generic, datorită ingeniozității persoanelor cu comportament fraudulos, extrem de diversă și dinamică. Aceste susțineri nu pot fi primite, întrucât, în măsura în care petentul a avut în vedere asemenea considerente, se impunea să nu mai includă în oferta sa beneficii cu caracter nelimitat. În acest mod, nu exista riscul să fie prejudiciate și persoanele de bună-credință, care au fost induse în eroare, după cum rezultă din sesizările formulate către intimate”, se mai arată în motivare.

Hotărârea Judecătoriei Sectorului 1 din 25 mai a fost atacată cu apel de Orange România. Tribunalul București a respins cererea la 10 octombrie.

Tranzacție în IT: Dendrio, companie din cadrul grupului Bittnet Systems, își unește forțele cu Crescendo International CITEȘTE ȘI Tranzacție în IT: Dendrio, companie din cadrul grupului Bittnet Systems, își unește forțele cu Crescendo International

Și UPC România, operator prin cablu, a pierdut un proces cu ANAF într-un caz similar. Compania a pierdut procesul pentru că a depus tardiv apelul, în care a contestat o amendă de 3.500 de lei aplicată de Fisc.

Inspectorii au constatat, în august 2016, că UPC ar fi indus în eroare clienții prin sintagma "nelimitat", utilizată în cadrul unei campanii de promovare a serviciilor de telefonie.

Orange România este liderul pieței de telecomunicații mobile în funcție de venituri și numărul de clienți.

viewscnt
Afla mai multe despre
orange
fisc
anaf
amenda
nelimitat
publicitate inselatoare