Limitarea la 25% a cheltuielilor administrative și de vânzare, cumulat, ale poliței de asigurare RCA, măsură inclusă în proiectul de lege privind RCA, este nerealistă, încalcă principiile unei piețe libere și concurențiale și va conduce la dispariția a 30.000 de asistenți în brokeraj care intermediază în prezent acest tip de asigurări, potrivit Patronatului Român al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare (PRBAR).
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
“PRBAR își exprimă îngrijorarea cu privire la la menținerea prevederilor articolului 18, aliniatul 4 din proiectul de lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie, respectiv cheltuielile administrative și de vânzare ale poliței de asigurare, incluse în tariful de primă RCA. Menținerea unui procent de cheltuieli administrative și de vânzare, cumulat, ale poliței de asigurare RCA în Lege, îl considerăm nerealist și va conduce la dispariția a 30.000 de asistenți în brokeraj care intermediază în prezent polițe RCA”, se arată într-un comunicat al asociației remis Profit.ro.
O asemenea prevedere limitativă nu se regăsește în nicio țară din Comunitatea Europeană, susține PRBAR.
“Mai mult decât atât introducerea acestei prevederi care afectează în mod vădit întregul sistem de distribuție a asigurărilor RCA nu are la bază nicio notă de fundamentare și niciun studiu de impact”, se mai spune în comunicat.
Deasemenea, în opinia asociației, limitarea în procent de 25% a acestor cheltuieli administrative și de vanzare, încalcă principiile unei piețe libere și concurențiale cu un impact economic și social major.
“Având în vedere, eforturile colective depuse în vederea obținerii unei Legi care să reglementeze într-un mod cât mai obiectiv activitatea distribuitorilor implicați, cât și pentru a evita ulterioarele situații ce pot genera tensiuni, PRBAR solicită reintroducerea amendamentelor argumentate și fundamentate de către patronat în proiectul de lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule și tramvaie”, se mai arată în comunicat.
CITEȘTE ȘI Nimic nou pe frontul portabilității în aprilie. Doar RCS&RDS a crescut la clienți mobili atrași prin portarea numerelor de telefonPatronatul mai susține că după expirarea plafonării tarifelor RCA, măsură introdusă prin OUG 54/ 2016 și în vigoare din data de 19 septembrie 2016, va avea loc “o reglare naturală a pieței RCA”.
“Nu considerăm a fi necesară o altă limitare printr-un act normativ”, se menționează la finalul comunicatului.