Facebook a lansat marți o bază de date prin care va furniza informații referitoare la cheltuielile advertiserilor pentru promovare politică și privind probleme de importanță națională, înainte de alegerile pentru Congres, relatează Reuters.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Măsura are loc într-o perioadă în care platformele de socializare sunt avertizate de autoritățile de reglementare pentru că nu dezvăluie astfel de cheltuieli, scrie News.ro
Facebook a fost ținta unui val de critici din partea utilizatorilor și a congresmenilor, după ce a anunțat anul trecut că agenți ruși s-au folosit de platforma sa de socializare pentru a răspândi informații false înainte și după alegerile prezidențiale din 2016, acuzație pe care Moscova o respinge.
Baza de date numită “Ad Archive Report” va fi actualizată săptămânal cu detalii referitoare la cine a cheltuit și cât de mult pentru reclame politice. De exemplu, o pagină care îl susține pe candidatul democrat din Texas pentru Senat Beto O’Rourke a cheltuit 5,4 milioane de dolari din luna mai până pe 20 octombrie. Numele paginii este “Beto for Texas”.
Trump Make America Great Again Committee, o organizație de strângere de fonduri pentru președintele Donald Trump, este pe locul al doilea în privința cheltuielilor făcute în aceeași perioadă, de 3,1 milioane de dolari.
Baza de date, care include publicitatea politică pentru o perioadă de până la 7 ani, va fi disponibilă pentru oricine, indiferent dacă persoanele respective sunt sau nu utilizatori ai Facebook, a anunțat compania.
Google, divizie a Alphabet, a lansat un serviciu similar în luna august.