Mai mult de jumătate dintre români sunt nemulțumiți de nivelul de curățenie din vagoanele trenurilor de călători și de felul în care sunt întreținute acestea, în timp ce aproape 40% declară că nu sunt satisfăcuți în ceea ce privește punctualitatea trenurilor, peste media europeană, potrivit rezultatelor unui sondaj Eurobarometru publicat marți.
1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Conform sondajului, realizat pe un eșantion de peste 25.500 de respondenți, 54% dintre români sunt nemulțumiți de gradul de curățenie din vagoanele și toaletele trenurilor, comparativ cu media de 34% la nivelul Uniunii Europene.
Cetățenii români, bulgari și italieni sunt cel mai puțin satisfăcuți de curățenia din trenuri, la polul opus aflându-se locuitorii din Estonia și Lituania, țări unde procentul nemulțumiților este de sub 5%.
În ceea ce privește punctualitatea și fiabilitatea trenurilor, 37% dintre respondenții din România s-au declarat nemulțumiți, în creștere de la 35% în urmă cu cinci ani. La nivelul UE, 32% dintre călători s-au arătat nemulțumiți de punctualitatea și fiabilitatea trenurilor.
Românii sunt cei mai mulțumiți de ușurința cu care pot achiziționa bilete (62%) și de disponibilitatea locurilor în vagoane (56%), însă se plâng din cauza lipsei spațiilor de parcare din gări (43%).
Pentru persoanele cu dizabilități, cele mai mari provocări sunt legate de accesul în vagoane (41%) și de lipsa asistenței din partea personalului (40%), potrivit sondajului.