ING și-a notificat clienții din România că a lansat o nouă secțiune, „Permisiuni", în Home'Bank, care le oferă posibilitatea de a dezactiva complet tipurile de tranzacții cu cardul pe care nu le folosesc.
Astfel, clienții pot alege să blocheze retragerea de numerar de la bancomat, plățile pe internet sau la POS, dar și operațiunile care se încadrează în cele mai frecvente tipologii de fraudă: tranzacțiile cu criptomonede, cele în afara Spațiului Economic European sau plățile de tip „jocuri de noroc".
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
De exemplu, dacă nu vor să cumpere criptomonede cu cardul ING, filtrul va funcționa automat și va bloca toate plățile către comercianți de criptomonede. Sau, dacă fac des plăți pe internet, pot folosi un card virtual special pentru cumpărăturile online, atașat unui cont secundar în care mută strict cât au nevoie, ceea ce înseamnă că pe contul principal ar putea bloca tranzacțiile online", spune Alexandra Toabeș, Customer Journey Expert, divizia Carduri, în cadrul ING Bank România.
Dacă se răzgândesc, operațiunile blocate pot fi pot reactivate.
„Odată ce obțin acces la fondurile victimei, o metodă preferată a fraudatorilor este să direcționeze sumele, prin intermediul cardului, către portofele electronice de criptomonede, efectuând tranzacții pentru investiții în criptomonede sau de tip transfer, pentru a se pierde urma banilor. Frecvent, preferă să realizeze plăți la comercianți din afara Uniunii Europene, cu mai puține reglementări, pentru a reduce șansele ca banii victimelor să fie recuperați”, semnalează Raluca Voicu, Manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations, în cadrul ING Bank România.