Sute de șoferi de taxi portughezi au blocat accesul în aeroportul Lisabona, în semn de protest față de legalizarea în Portugalia a Uber și Cabify, servicii de rezervare a unor mașini cu șofer, ceea ce a obligat numeroși călători încărcați de valize să meargă pe jos, relatează AFP.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
În urma unor ciocniri cu polițiști înarmați, care au reținut trei șoferi de taxi, manifestanții au reuzat să plece din zona aeroportului, iar coloana plănuia să se îndrepte către Adunarea Republicii, arată news.ro
Rămași fără taxiuri, turiștii care soseau la Lisabona luau metroul cu asalt, deosebit de aglomerat, autocare sau chemau mașini cu ajutorul acestor aplicații pe telefonul mobil, denunțate de către șoferii de taxiuri.
"Îmi va lua aproape tot atât timp să ajung la hotel, de la aeroport, cât mi-a luat să vin de la Amsterdam", a deplâns Roland Baak, în vârstă de 46 de ani, aflat într-o călătorie de afaceri, care stătea la o coadă impresionantă ca să cumpere bilet la metrou.
Însă mobilizarea era mai slabă decât se așteptau principalele organizații din cadrul sectorului, Antral și Federația portugheză a taxiurilor, care mizau pe o participare de aproximativ 6.000 din cele 13.000 de taxiuri care operează în Portugalia.
"Interzis ilegalilor", se putea citi pe afișe lipte pe geamurile taxiurilor, care au străbătut nord-estul capitalei într-un vacarm de claxoane și arborând steaguri în alb și roșu.
"Muncim ore lungi și câștigăm foarte puțin. Guvernul trebnuie să pună capăt acestui transport ilegal de pasageri", a cerut un șofer de taxi din capitală, Paulo Carvalho, în vârstă de 56 de ani.
CITEȘTE ȘI Serviciul online de ridesharing din România va fi legiferat. Obligație de anunțare a datelor călătoriei către PolițieȘoferii de taxi se opun unui proiect de decret al Guvernului lui Antonio Costa care vizează să reglementeze activitatea în baza aplicațiilor mobile ale societății americaen Uber și a concurentei ei spaniole Cabify.
Executivul socialist intenționează să impună acestor șoferi privați obligația de a se forma timp de 30 de ore - 150 de ore în cazul taximetriștilor -, de a dispune de un vehicul vechi de cel mult opt ani, de a emite facturi electronice și de a subscrie la o asigurare pentru transport de pasageri.
La finalul unei reuniuni cu reprezentanți ai șoferilor de taxi, ministrul Mediului Joao Matos Fernandes a anunțat o "divergență profundă" și a refuzat să stabilească un "contingent" care să limiteze numărul de vehicule de transport de pasageri.
"Guvernul nu a vrut să se angajeze să creeze un contingent, deci rămânem aici atât timp cât va fi necesar. Vom ridica corturi pentru a petrece noaptea, dacă va fi nevoie", a avertizat Florencio Almeida, președintele asociației Antral.