EUR 4.9148 -0.0073
USD 4.5152 -0.0314
GBP 5.5638 -0.0390
CHF 4.9264 0.0266
XAU 279.6982 1.1203
AED 1.2293 -0.0085
AUD 3.1945 0.0150
BGN 2.5129 -0.0037
BRL 0.8899 0.0013
CAD 3.3913 0.0132
CNY 0.6699 -0.0029
CZK 0.2067 0.0001
DKK 0.6607 -0.0010
EGP 0.1494 -0.0010
100 HUF 1.2604 -0.0035
INR 0.0551 -0.0004
100 JPY 3.4759 -0.0109
100 KRW 0.3673 0.0000
MDL 0.2417 0.0009
MXN 0.2401 -0.0015
NOK 0.4537 0.0025
NZD 2.9090 -0.0093
PLN 1.0439 -0.0012
RSD 0.0419 0.0000
RUB 0.0644 0.0000
SEK 0.4332 -0.0013
THB 0.1373 -0.0002
TRY 0.2400 -0.0017
UAH 0.1222 -0.0009
XDR 6.1015 -0.0286
ZAR 0.2602 0.0001
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    Orange și RCS&RDS vor să taie din cheltuielile de comunicații ale Poștei în următorii 4 ani
    Orange și RCS&RDS vor să taie din cheltuielile de comunicații ale Poștei în următorii 4 ani
    Veniturile Vodafone România au crescut în ultimul trimestru, dar sunt în regres pe primele nouă luni ale anului fiscal
    Veniturile Vodafone România au crescut în ultimul trimestru, dar sunt în regres pe primele nouă luni ale anului fiscal
    Raiffeisen Leasing se împrumută de la BCR
    Raiffeisen Leasing se împrumută de la BCR
    EXCLUSIV eMAG lansează IFN "HeyBlu"
    EXCLUSIV eMAG lansează IFN "HeyBlu"
    Operațiune surpriză la Vivre Deco: Salvgardarea companiei prin cedare de acțiuni
    Operațiune surpriză la Vivre Deco: Salvgardarea companiei prin cedare de acțiuni
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Profit News TV
    • Conferintele Profit News
    OpenAI lansează ChatGPT Plus pentru 20 de dolari pe lună
    OpenAI lansează ChatGPT Plus pentru 20 de dolari pe lună
    Directoratul BCR Asigurări de Viață Vienna Insurance Group are un nou președinte
    Directoratul BCR Asigurări de Viață Vienna Insurance Group are un nou președinte
    Ryanair scumpește biletele de avion
    Ryanair scumpește biletele de avion
    Producția de hidrocarburi a OMV Petrom a scăzut cu 8% anul trecut și va scădea și în 2023
    Producția de hidrocarburi a OMV Petrom a scăzut cu 8% anul trecut și va scădea și în 2023
    Tranzacție: AROBS preia SYDERAL Polska și intră pe piața din Polonia
    Tranzacție: AROBS preia SYDERAL Polska și intră pe piața din Polonia
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    OpenAI lansează ChatGPT Plus pentru 20 de dolari pe lună
    OpenAI lansează ChatGPT Plus pentru 20 de dolari pe lună
    Directoratul BCR Asigurări de Viață Vienna Insurance Group are un nou președinte
    Directoratul BCR Asigurări de Viață Vienna Insurance Group are un nou președinte
    Ryanair scumpește biletele de avion
    Ryanair scumpește biletele de avion
    Instrumentele derivate pe indicele BET și contractele futures pentru cele mai vizibile acțiuni românești vin la bursă în trimestrul 4
    Instrumentele derivate pe indicele BET și contractele futures pentru cele mai vizibile acțiuni românești vin la bursă în trimestrul 4
    SIF Banat-Crisana iese din Comelf după 13 ani
    SIF Banat-Crisana iese din Comelf după 13 ani
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Știri
  3. Sondaj Telekom: Peste o treime dintre respondenți lucrează de acasă și socializează pe Facebook. Aproape jumătate din facturi sunt achitate online, 55% din cumpărături sunt offline

Sondaj Telekom: Peste o treime dintre respondenți lucrează de acasă și socializează pe Facebook. Aproape jumătate din facturi sunt achitate online, 55% din cumpărături sunt offline

Știri

Sondaj Telekom: Peste o treime dintre respondenți lucrează de acasă și socializează pe Facebook. Aproape jumătate din facturi sunt achitate online, 55% din cumpărături sunt offline
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 30 apr 2020

Telekom România a realizat un sondaj de opinie online pentru a afla cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor și care vor fi noile obiceiuri de consum. Sondajul de opinie a fost realizat pe website-ul telekom.ro, în perioada 23-29 aprilie, la care au răspuns peste 5.000 de respondenți.

În perioada sondajului, traficul pe site-ul cu formularul de răspuns a fost de 860.000 useri/zi. Sondajul nu a fost realizat cu eșantionare.

Aplicații pentru a păstra legătura cu colegii de la birou

Instaurarea stării de urgență a însemnat o schimbare majoră în ceea ce privește modul de lucru. Conform sondajului, peste 34,7% dintre respondenți lucrează de acasă.

Aceștia folosesc preponderent Skype pentru comunicarea cu echipele lor (22,9% dintre respondenți). Pe locul doi ca popularitate este aplicația Zoom cu 20,6% din răspunsuri, urmată de Microsoft Teams - 11,9%, Google Hangouts - 11,5%, Skype for business - 7,6% și WhatsApp - 5,6%.

În privința petrecerii timpului pe rețelele de socializare, Facebook rămâne platforma preferată a 35,5% dintre respondenți. A doua poziție revine YouTube (28,9%), urmat de Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) și Twitter cu (2,8%).

Servicii de telecomunicații folosite în contextul general actual

Internetul este este cel mai folosit serviciu de comunicații pe care îl folosesc 38,6% dintre respondenți. 34,4% utilizează telefonia mobilă, serviciul de televiziune - 24,3% și telefonia fixă - 0,7%.

Aceste comportamente sunt vizibile și în relația cu serviciile și produsele Telekom. În primele 2 săptămâni din luna aprilie, traficul pe pagina web www.telekom.ro a crescut cu 77%, comparativ cu luna februarie a aceluiași an.

"Preferințele românilor în ceea ce privește plata online a facturilor și cumpărăturile online se schimbă în funcție de contextul general actual. Avem o triplare față de trimestrul 1 din anul trecut și un salt de 35% față de trimestrul 4, a numărului de consumatori care apelează la comerțul electronic în relația cu Telekom, ceea ce ne arată că obiceiurile digitale de consum ale românilor s-au schimbat în această perioadă. Plata online a facturii a crescut rapid, cu 168% în aprilie față de luna februarie. Noi ținem pasul cu aceste schimbări, de aceea am încurajat și încurajăm adoptarea aplicației mobile MyAccount Telekom, pentru gestionarea mai ușoară și în siguranță a contului și a serviciilor utilizate, inclusiv pentru plata acestora online. Pe măsură ce clienții interacționează atât cu aplicația mobilă, cât și cu website-ul companiei, am observat o creștere de 42 puncte procentuale a operațiunilor efectuate online și am venit în întâmpinarea lor prin crearea de noi procese precum diagnosticarea și remedierea defecțiunilor tehnice la distanță sau confirmarea și respectiv amânarea de plată”, a declarat Ionuț Pascu, director Digitalizare, Telekom România.

Eram, Netopia: Pandemia a transformat plățile online din NICE TO HAVE în MUST TO HAVE. Și unii preoți s-au interesat ce presupune plata online, pentru donații CITEȘTE ȘI Eram, Netopia: Pandemia a transformat plățile online din NICE TO HAVE în MUST TO HAVE. Și unii preoți s-au interesat ce presupune plata online, pentru donații

Plăți online versus plăți offline

Restricțiile de deplasare au dus la adoptarea plăților online pentru facturile la utilități și servicii. Astfel, 44% dintre respondenți achită toate facturile online, 30,7% și online, dar și fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece, în opinia lor, acest tip de plată le oferă siguranță.

Cumpărături de strictă necesitate online versus cumpărături de strictă necesitate offline

Potrivit Eurostat, în 2019, 23% din populație cumpărau online, iar acum chiar și în contextul general actual, 55% dintre respondenți continuă să meargă la cumpărături în magazinele fizice, luându-și măsurile de protecție recomandate de autorități, 27,1% și-au făcut provizii din timp și nu mai merg la magazin atât de des, 25,3% își fac cumpărăturile și în magazinele fizice, dar și online și doar 7,8% au apelat exclusiv la serviciile de livrare pentru a-și achiziționa cele necesare.

Ca frecvență de deplasare, 43,3% merg o dată sau de două ori pe săptămână la cumpărături, 38,5% mai rar de o dată pe săptămână, 6,6% dintre respondenți merg zilnic la cumpărături, 1,4% de 5-6 ori pe săptămână și 10,1% de 3-4 ori pe săptămână.

Jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj folosesc preponderent telefonul mobil pentru a plasa o comandă, 42,2% folosesc laptopul sau desktop-ul și doar 7,4% utilizează tableta.

Trecerea de la comunicarea directă la instrumentele digitale pe scară largă implică necesitatea de a ne adapta, colabora și furniza performanță la nivelul maxim posibil în circumstanțele actuale.

Ca platformă preferată de plasare a comenzilor online, 32,8% dintre respondenți folosesc atât aplicațiile mobile, cât și paginile web pentru a plasa o comandă către un comerciant, 29,5% utilizează pagina web, 14,1% folosesc aplicația dedicată, iar 23,6% dintre respondenți nu utilizează nici una, nici alta și își achiziționează produsele direct prin apel telefonic, e-mail sau merg direct în magazinul fizic.

Activitățile de petrecere a timpului acasă

Printre activitățile pe care le desfășoară oamenii acasă, sondajul online a relevat că în contextul general actual: 72% dintre respondenți au spus că își petrec timpul liber având activități cu familia, 58% vizionează seriale și filme, 31% învață lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinței și 7% au alte activități.

Non-urgențele medicale

O premieră care confirmă trendurile globale, este adopția graduală a telemedicinii, 4% dintre respondenți au răspuns că recurg la acest mod de a se îngriji de săntatea personală. Pentru non-urgențele medicale din această perioadă, 61,1% dintre respondenți au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie, 23,9% așteaptă să fie ridicate restricțiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicația medicală de pe telefon, 5,5% își iau măsuri de protecție și se duc la spital.

Ce noi obiceiuri digitale intenționează românii să mențină

Respondenții la sondajul online au declarat și care sunt obiceiurile digitale pe care doresc să le mențină după relaxarea măsurilor impuse de autorități privind circulația persoanelor: astfel plata online a facturilor este obiceiul digital pe care cei mai mulți dintre români și l-ar dori să și-l mențină pe viitor (59% dintre respondenți), urmat de cumpărăturile online (42,7%) și 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanță (prin aplicații sau prin telemedicină).

Sondajul a fost efectuat în perioada 23-28 aprilie prin intermediul unui chestionar online pe site-ul companiei și a fost completat de un număr de 5.319 persoane. Mai multe detalii regăsiți pe www.telekom.ro/comportament-digital/.

Telekom Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.

Telekom aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.

viewscnt
Afla mai multe despre
telekom
sondaj
obiceiuri digitale
pandemie

Poţi citi în continuare

  • Ghiman, Telekom: Există pericolul unui blocaj iminent al economiei naționale. Multe firme însă s-au reinventat
    Ghiman, Telekom: Există pericolul unui blocaj iminent al economiei naționale. Multe firme însă s-au reinventat 14 apr 2020
  • Portabilitatea în vreme de COVID-19: Martie aduce un minus, dar T1 e pe plus față de 2019. Grosul portărilor pe mobil s-a dus la RCS&RDS, urmat de grupul Telekom
    Portabilitatea în vreme de COVID-19: Martie aduce un minus, dar T1 e pe plus față de 2019. Grosul portărilor pe mobil s-a dus la RCS&RDS, urmat de grupul Telekom 8 apr 2020
  • Noi oferte de la Telekom România
    Noi oferte de la Telekom România 6 apr 2020
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • OpenAI lansează ChatGPT Plus pentru 20 de dolari pe lună astăzi, 10:28
  • Directoratul BCR Asigurări de Viață Vienna Insurance Group are un nou președinte astăzi, 10:21
  • Ryanair scumpește biletele de avion astăzi, 10:03
  • Producția de hidrocarburi a OMV Petrom a scăzut cu 8% anul trecut și va scădea și în 2023 astăzi, 09:43
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.9148 -0.0073-0.15 %
1 USD4.5152 -0.0314-0.69 %
1 GBP5.5638 -0.0390-0.70 %
1 CHF4.9264 +0.0266+0.54 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Carduri

Calculeaza in cat timp rambursezi datoria de pe cardul de credit

 
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Știri

Cinci polițiști de la Poliția Rutieră din cadrul IPJ Brașov - reținuți pentru  luare de mită și abuz în serviciu
Cinci polițiști de la Poliția Rutieră din cadrul IPJ Brașov - reținuți pentru luare de mită și abuz în serviciu
  • Orange și RCS&RDS vor să taie din cheltuielile de comunicații ale Poștei în următorii 4 ani
    Orange și RCS&RDS vor să taie din cheltuielile de comunicații ale Poștei în următorii 4 ani
  • Guvernul schimbă Legea de vânzare de acțiuni Petrom către foștii salariați
    Guvernul schimbă Legea de vânzare de acțiuni Petrom către foștii salariați
mai multe
  • Veniturile Vodafone România au crescut în ultimul trimestru, dar sunt în regres pe primele nouă luni ale anului fiscal
    Veniturile Vodafone România au crescut în ultimul trimestru, dar sunt în regres pe primele nouă luni ale anului fiscal
  • GRAFIC Guvernul a împrumutat o sumă record în ianuarie
    GRAFIC Guvernul a împrumutat o sumă record în ianuarie
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2023 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro