Decizie pregătită: viitoarea taxă auto nu va fi aplicată doar mașinilor mai vechi de 10 ani

Decizie pregătită: viitoarea taxă auto nu va fi aplicată doar mașinilor mai vechi de 10 ani
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 nov 2018

Viitoarea taxă pe care proprietarii de autovehicule înmatriculate în România o vor plăti se va aplica nu doar autovehiculelor mai vechi de zece ani, ci tututor mașinilor poluante și va avea mai multe componente, care nu vor intra concomitent în vigoare la 1 ianuarie 2019, a anunțat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu. Aceasta se referă la taxă ca la o „contribuție„ pe care cetățenii o plătesc în baza principiului conform căruia poluatorul plătește.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Profit.ro a relatat recent că Guvernul analizează două variante - taxarea poluatorului la ITP sau prin impozitul anual, iar noua taxă pentru descurajarea mașinilor poluante va ține cont și de veniturile medii ale românilor

„Așa cum am spus de nenumărate ori, nu este vorba de o taxă de poluare, sau timbru de mediu sau o altă denumire care să includă cuvântul taxă. În schimb, am susținut și susțin în continuare că poluatorul plătește și nu numai în cazul emisiilor de CO2, și în cazul deșeurilor și în celellate cazuri, cel care poluează trebuie să plătească. În interiorul grupului de lucru din care fac parte specialiști ai Ministerului Mediului, Administrației  Fondului de Mediu, ai RAR-ului, Ministerului Transporturilor, Finanțelor (...)  au în cercat să găsească o formă finală consultând cei doi producători de autovehicule din România și cei care în decursul anilor au reușit să ne îndrume fiind specialiști în domeniu și care la ora actuală au diverse firme de consultanță, astfel încât să nu găsim o formă a unei eventuale contribuții pe care cetățeanul ar trebui să o plătească atunci când emisiile de CO 2 ar trebui depășite, când cilindreea folosită la autovehicul are o anumită capacitate care poate s producă emisii și norma de poluare. Forma finală se apropie. De dorim ca pentru a putea să fie implementată această contribuție nu va însemna o singură componentă, cu mai multe componente, să aibă loc și  informare a cetățenilor, și poate includerea în acest program a unei perioade de grație pentru acomodare, pentru informare și să poată da posibilitatea cetățenilor să poată, într-un timp mai scurt sau mai lung, să ia o decizie cu propriul autovehicul care este mai vechi e zece ani care poluează și în felul acesta să le dăm posibilitate să își achiziționeze un autovehicul nepoluant„ a spus Grațiela Gavrilescu luni, la Ploiești, scrie News.ro.

Proiectul care introduce acciza pentru sucurile cu zahăr, la un pas de adoptare CITEȘTE ȘI Proiectul care introduce acciza pentru sucurile cu zahăr, la un pas de adoptare

Aceasta a precizat că forma finală a acestei ”contribuții„ va fi „pe componente„ care nu vot intra toate în vigoare de la 1 ianuarie 2019, iar taxa se va aplica tuturor autovehiculelor poluante, nu doar celor mai vechi de zece ani.

Întrebată care este poziția Ministerului Mediului în ceea ce privește autovehiculele alimentate cu motorină, Gavrilescu a spus că o decizie în acest sens „trebuie să fie luată făcându-se o dezbatere foarte largă” și nu „într-un timp foarte scurt”.

viewscnt
Afla mai multe despre
grațiela gavrilescu
taxa poluare