DOCUMENT Cazierul fiscal va fi transmis de către ANAF electronic instituțiilor statului, printr-un sistem informatic al Ministerului Finanțelor

DOCUMENT Cazierul fiscal va fi transmis de către ANAF electronic instituțiilor statului, printr-un sistem informatic al Ministerului Finanțelor
scris 13 aug 2019

Cazierul fiscal va fi transmis de către ANAF în format electronic, prin sistemul informatic securizat PatrimVen al Ministerului Finanțelor, la cererea autorităților publice și instituțiilor publice și de interes public din administrația publică centrală și locală, prevede un proiect de ordin al Ministerului Finanțelor. Astfel, în loc ca persoana sau reprezentantul unei firme să ridice cazierul fiscal de la ANAF, acesta va fi cerut și primit prin PatrimVen de către instituția care îl solicită.

Un exemplu de instituție de interes public este Uniunea Națională a Notarilor Publici din România.

"Ministerul Finanțelor Publice extinde utilizarea sistemului informatic PatrimVen prin punerea la dispoziția autorităților publice și instituțiilor publice și de interes public din administrația publică centrală și locală, denumite în continuare autorități și instituții publice, în vederea furnizării de servicii pentru realizarea măsurilor cuprinse în Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, parte a Strategiei României pentru consolidarea administrației publice 2014 - 2020", potrivit Ministerului Finanțelor.

Teodorovici se repliază și nu exclude amânarea măsurilor fiscale: Acciza pe băuturi zaharate va fi dezbătută cu mediul de afaceri, iar celelalte măsuri - în coaliție CITEȘTE ȘI Teodorovici se repliază și nu exclude amânarea măsurilor fiscale: Acciza pe băuturi zaharate va fi dezbătută cu mediul de afaceri, iar celelalte măsuri - în coaliție

Proiect de act normativ prevede următoarele:

  • Lărgirea accesului la informațiile cu caracter fiscal deținute de ANAF și anume informațiile existente în cazierul fiscal (cazierul fiscal constă în transmiterea de informații privind faptele sancționate contravențional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum și cele care privesc disciplina financiară);
  • Extinderea posibilității pentru autoritatea de interes public de a beneficia de aceleași servicii ca și autoritățile și instituțiile publice prin același canal de comunicare.

Proiectul de ordin de ministru poate fi văzut aici

PatrimVen reprezintă o bază de date comună  în care sunt colectate, agregate și puse la dispoziția utilizatorilor informații din diverse surse privind: bunurile impozabile deținute de persoanele fizice și juridice în România; veniturile impozabile ale persoanelor fizice în România; informații despre conturile deținute de persoanele fizice și juridice în instituțiile bancare din România. Utilizarea acestui sistem informatic conduce la eficientizarea activităților instituționale, îmbunătățirea activităților de administrare și vine în sprijinul cetățenilor, care nu mai sunt nevoiți să se deplaseze la sediul organului fiscal pentru obținerea documentelor fiscale necesare și la unitățile administrativ-teritoriale/ instituțiile publice, după caz, pentru depunerea acestora.

Prin Ordinul ministrului Finanțelor Publice nr. 2632/2016 pentru dezvoltarea serviciilor Ministerului Finanțelor Publice puse la dispoziția autorităților și instituțiilor publice prin sistemul informatic propriu, s-a creat cadrul legal privind posibilitatea acordării de către autoritatea fiscală a următoarelor servicii:

  • transmiterea datelor de identificare a instituției de credit unde persoana are sau a avut calitatea de titular de cont;
  • consultarea și transmiterea de informații din declarațiile D112, privind angajatorul, venitul și contribuțiile de asigurări sociale reținute de acesta pentru persoana fizică;
  • transmiterea adeverinței de venit a persoanei fizice, care conține informații privind cuantumul și natura veniturilor obținute de persoană, din toate sursele, într-un an fiscal;
  • transmiterea informațiilor privind cuantumul și natura veniturilor realizate lunar/în ultimii ani fiscali, pe fiecare sursă de venit, de către persoana fizică;
  • consultarea și transmiterea datelor privind clădirile, terenurile și vehiculele aflate în proprietatea unei persoane fizice, furnizate de unitățile administrativ-teritoriale conform legii;
  • transmiterea certificatului de atestare fiscală (CAF) în formă electronică;
  • transmiterea datelor din declarațiile fiscale depuse de către contribuabil, reprezentând declarații de impunere și declarații informative, precum și date din declarațiile recapitulative;
  • transmiterea situațiilor financiare depuse de către contribuabil.
viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
cazierul fiscal
ministerul finantelor
anaf
patrimven