Mitsubishi a raportat o pierdere de 1,2 mld. dolari, pe fondul scandalului privind manipularea testelor de consum

Mitsubishi a raportat o pierdere de 1,2 mld. dolari, pe fondul scandalului privind manipularea testelor de consum
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 27 iul 2016

Mitsubishi Motors, numărul șase pe piața auto japoneză, a trecut pe pierdere în primul trimestru al anului fiscal 2016/2017, ca urmare a scandalului privind eficiența consumului de carburanți în care este implicat producătorul auto.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Mitsubishi a raportat o pierdere de 129,7 miliarde de yeni (1,22 miliarde dolari) pentru aprilie-iunie, comparativ cu un profit de 24 miliarde de yeni în aceeași perioadă din anul fiscal anterior.

Profitul operațional a scăzut cu 75%, de la 18,6 miliarde de yeni la 4,6 miliarde de yeni (43,5 milioane dolari), în timp ce vânzările de mașini în Japonia s-au redus cu 14%, la aproximativ 428.700 unități, potrivit raportului financiar al companiei.

Constructorul auto a înregistrat o pierdere extraordinară de 125,9 miliarde de yeni (1,19 miliarde dolari) în intervalul analizat, pe fondul scandalului referitor la manipularea testelor privind consumul de carburanți, scandal care a dus la înjumătățirea valorii de piață a companiei.

Mitsubishi confirmă că datele privind consumul de carburant al vehiculelor vândute în SUA sunt reale CITEȘTE ȘI Mitsubishi confirmă că datele privind consumul de carburant al vehiculelor vândute în SUA sunt reale

Pentru anul fiscal curent, care se va încheia în martie 2017, Mitsubishi estimează cheltuieli totale cu soluționarea problemelor în valoare de 150 miliarde de yeni (1,42 miliarde dolari), ceea ce ar putea duce la o pierdere netă de 145 miliarde de yeni (1,37 miliarde dolari), se arată în raport.

În aprilie, Mitsubishi a admis că a modificat rezultatele testelor privind eficiența energetică în cazul a patru modele vândute în Japonia, două dintre acestea fiind comercializate sub marca rivalului Nissan. Ulterior, compania a anunțat că datele privind consumul de carburanți au fost modificate în cazul a 25 de modele, toate comercializate pe piața locală.

Discrepanțele dintre consumul real de carburant și cel indicat de testele de eficiență au fost semnalate chiar de Nissan, care, în mai, a înaintat o ofertă pentru preluarea unui pachet de 34% din acțiunile Mitsubishi, în schimbul a 237,36 miliarde yeni (1,9 miliarde de euro). Tranzacția ar urma să fie finalizată în ultima parte a anului.

viewscnt
Afla mai multe despre
mitsubishi
pierdere
consum carburanti
scandal
rezultate