Daniel Penciuc, un antreprenor creativ și vizionar, intră în acționariatul Nordis Group

Daniel Penciuc, un antreprenor creativ și vizionar, intră în acționariatul Nordis Group

Daniel Penciuc

Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 7 iul 2022

Nordis Group, primul și cel mai mare dezvoltator imobiliar de ansambluri hoteliere și rezidențiale premium, și-a extins de curând numărul de acționari.

Unul dintre executivii de top, Daniel Penciuc, 42 de ani, care a activat în ultimii ani ca Director de Strategie și Marketing al grupului de companii, a intrat recent în acționariat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Corina Dent, Excedent, Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics
27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a). Parteneri: Auchan, Kaufland, Liberty Steel
25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar

Fondat în 2008, cu capital 100% românesc, Nordis Group înglobează în prezent 7 companii, este specializat în dezvoltarea ansamblurilor hoteliere și rezidențiale premium și cumulează investiții în valoare de 424,5 milioane Euro.

La acest moment, Nordis Group are 4 șantiere în lucru pentru ansamblurile Nordis Mamaia, Nordis Sinaia și Nordis Brașov, precum și pentru imobilul rezidențial Nordis View, situat în București.

Până la sfârșitul anului 2022, un total de 1000 de unități hoteliere și rezidențiale urmează să fie livrate în cadrul primei etape a ansamblului Nordis Mamaia.

Daniel Penciuc, un antreprenor creativ și vizionar, intră în acționariatul Nordis Group

Din dorința de a afla mai multe despre Daniel Penciuc, i-am luat un interviu în care am aflat despre experiența sa, parcursul în antreprenoriat și planurile în cadrul Nordis Group; rezultatul, în rândurile următoare. 

Cu ce ai rămas din perioada studiilor, elemente care ți-au fost de folos pe parcurcul activității profesionale?

Am absolvit studii în domeniul Jurnalismului și Științelor Comunicării la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și am obținut o bursă de un an la New York University, în Statele Unite, experiență care mi-a deschis orizonturile și m-a ajutat să îmi dau seama de drumul pe care îl doresc în viață.

Am avut profesori foarte buni și la Iași, dar și în Statele Unite, cumva „celebri”, și cred că de la ei am învățat respectul pentru profesia de jurnalist.

Frumusețea acestei meserii constă în faptul că poți influența vieți, oameni, inclusiv parcursul politic al unor oameni care au putere asupra unor națiuni si viitorul acestora.

Cunoștințele astfel acumulate mi-au deschis apetitul pentru comunicarea cu orice valență, atât de necesară în activitatea mea de acum.

Cred că într-o altă viață mi-ar fi plăcut să fiu un jurnalist de investigație pentru profunzimea documentării și minuțiozitatea informațiilor adunate, dar odată ce am cunoscut sfera de business, am ales fără echivoc calea antreprenoriatului, acolo unde simt că pot face diferența fără alte îngrădiri.

Cum ai descrie parcursul tău profesional?

M-am întors din Statele Unite pentru a finaliza facultatea în România, deoarece studiile la vremea respectivă erau foarte scumpe peste ocean. Taxa pe un an în Statele Unite era, atunci, 50.000 de dolari, adică echivalentul a vreo 10 garsoniere în România.

Ca orice român, în Statele Unite nu doar am studiat, ci am și lucrat și m-am întors acasă cu niște economii, din diverse job-uri studențești. Interesant este că la acea vreme, cum spuneam, suma de 5.000 de dolari era echivalentul valorii unui studio și consider că am ales antreprenoriatul în momentul în care mi-am dorit să înmulțesc acei bani munciți și adunați cu greu, printr-o activitate ce mă pasiona. Ani mai târziu, confirm că a fost o decizie înțeleaptă.  

Experiența „americană” a fost un imbold pentru mai târziu?

Da, cu siguranță. La întoarcerea in țară am și lansat un prim business, mai exact o mică agenție de publicitate, unde am angajat la vremea respectivă, încă trei colegi din Iași.

Era un proiect interesant, prin anii 2002 - 2003, eram cumva deschizători de drumuri ai domeniului. Business-ul a înflorit și încă funcționează. Adfactory este acum o agenție cu o vechime de peste 20 de ani.

La nici un an de la demararea agenției, am început încă un proiect, de data asta în HoReCa.

Mi s-a părut o idee foarte bună să deschid o cafenea în zona de birouri din Iași, după modelul american.

Îmi doream să ofer colegilor mei o pauză la pranz, doar că nu aveau unde merge în zona respectivă, de altfel una foarte bună a orasului.

Așa am pus bazele Time Out Iași, un business prosper, care există și astăzi. L-am vândut odată cu mutarea mea în capitală și mă bucur că Time Out este, în continuare, o afacere dezvoltată.

Odată ajuns la București, am ales să mă implic într-un proiect în sfera fashion, DRESSBOX, un business din care am făcut un exit de succes.

O altă provocare a fost în cadrul proiectului de design și branding olfactiv (QULT), pe care îl gestionez și astăzi.

De cât timp lucrezi cu Nordis?

Am luat contact cu Nordis în momentul în care am devenit investitor într-unul dintre imobilele din zona de nord a Capitalei.

La momentul achiziției, clădirea era ridicată, dar apartamentul nu era finalizat, astfel că până la terminarea proiectului, am avut mai multe întâlniri cu reprezentanții Nordis.

Astfel, l-am cunoscut pe Emanuel Poștoacă, fondatorul Nordis Group, și pe alți membri ai viitoarei echipe.

Daniel Penciuc, un antreprenor creativ și vizionar, intră în acționariatul Nordis Group

Din pasiune pentru design, am ținut ca întreaga amenajare să mă reprezinte și să pună în valoare plusurile unui imobil premium.

De la acest context am avut primele discuții despre procesul de amenajare interioară a ansamblului Nordis Mamaia.

Întâmplarea este dovada clară că oamenii cu valori și interese comune văd mereu o oportunitate de business, cu avantaje de ambele părți.

Cum a evoluat implicarea ta în companie în acești ani?

Primele schimburi de idei cu Nordis au pornit, cum spuneam, din zona de design, atunci când testam diverse amenajări, pentru a alege varianta care definește cel mai bine stilul Nordis și au continuat pe linia de business, din dorința mea de a aprofunda modelul de business și conceptul de investiție adus de Nordis în România.

În toți acești ani am observat cu atenție comportamentul turiștilor și impactul unei experiențe premium.

Estetica arhitecturală, designul de interior și gradul de confort oferit sunt printre cele mai importante aspecte care te fac să revii într-o anumită locație.

Iar în cadrul Nordis Group, ne propunem să creăm mixul perfect între estetic, funcționalitate și servicii de 5 stele, cu obiectivul de a fideliza fiecare rezident al ansamblurilor noastre sau turist în parte.

Designul interior are și ceva numitori comuni cu marketingul, pentru că analiza pieței este punctul de plecare, iar atunci când vrei să te diferențiezi, analiza competiției, a liderilor in piața, atat naționala cat si internațională, devin practici recurente.

Drept urmare, prin prisma cunoștințelor și experienței în comunicare, la doar 3 luni de la începerea colaborării cu Nordis Group, preluarea departamentului de marketing a venit în mod firesc.

Am format o echipă frumoasă, în care încurajez creativitatea și stilul participativ și știu că activitatea noastră este de referință în piață.

Cum se va modifica implicarea ta în companie de acum încolo? Responsabilități în plus?

Strategia pe care am implementat-o alături de colegii mei face ca Nordis să fie astăzi recunoscut drept unul dintre cei mai remarcabili dezvoltatori din România.

Și nu numai asta merită menționat, ci și faptul că este singurul dezvoltator de ansambluri hoteliere si rezidențiale.  

Având discuții pe tema strategiei încă de la început, m-am simțit mereu parte integrantă a echipei de management Nordis și am tratat lucrurile cu multă seriozitate, așa cum voi face și de acum înainte.

Implicarea în aspecte de business s-a întâmplat și până la această includere în acționariat, dar acum are acea valență oficială. Ne place ce facem și cred, cu tărie, că rezultatele sunt mai fructuoase atunci când e muncă de echipă. 

Avem un asset de business extraordinar prin prisma conceptului „Cumpără o cameră de Hotel”, care confirmă faptul că Nordis Group este un deschizător de drumuri în investițiile imobiliare din România.

Proiectele Nordis se remarcă și prin conceptul unic – apartamente de vacanță cu serviciile și facilitățile unui hotel de 5 stele. Confortul oferit de valet parking, concierge, room service sau servicii de curățenie atât în hotel, cât și în oricare dintre apartamentele rezidențiale, reprezintă un atu al dezvoltărilor noastre.

Cu un produs foarte bun, este responsabilitatea noastră, a tuturor, să găsim cele mai bune metode de a evidenția avantajele unei investiții imobiliare cu adevărat sustenabile din punct de vedere a businessului și vom continua să semnăm cele mai impresionante campanii de branding și marketing.

De acum încolo, în topul responsabilităților se află predarea primelor 1.000 de apartamente de la Nordis Mamaia, după care, împreună cu echipa responsabilă de Nordis Hotels, ne vom asigura că inaugurarea hotelului va avea un răsunet internațional.

În calitate de Director de Comunicare, care sunt planurile privind promovarea Nordis Mamaia?

Avem din start avantajul unui produs foarte bun cu un preț competitiv și am gândit pe termen lung acest model de business, pentru a fi profitabil pentru toate părțile implicate.

Mixul de marketing folosit are ca obiectiv promovarea tuturor diferențiatorilor produsului.

Arhitectura organică ce imită valurile mării, standardul de construire ce respectă inclusiv normele GREEN Homes, tehnologia avansată pe care o folosim, sistemul SMART Home, tipurile de finisaje și detaliile de amenajare – toate sunt aspecte incluse în comunicare, prin care oferim transparență cu privire la calitatea oferită și la evoluția lucrărilor.

Ne dorim să poziționăm Nordis Mamaia drept un proiect de referință, poziționat între mare și lac, bifând cu brio criteriile Blue Health și avem toate premisele ca, mai ales odată cu lansarea hotelului, acest obiectiv să fie un adevăr universal în percepția publicului.

Ansamblul hotelier și rezidențial de 5 stele include cel mai mare SPA de pe litoral, sală polivalentă, galerie comercială, ballroom, sală de conferințe, piscine interioare și exterioare, 12 restaurante și cafenele premium, cinema VIP, locuri de joacă, centru de recuperare medicală, plajă privată, ponton pe malul Lacului Siutghiol.

Vorbim de un mix de facilități unic în România, care vor fi accesibile tot timpul anului.

Vom implementa campanii internaționale și ne vom asigura că, prin atractivitatea Nordis Mamaia, o să creștem gradul de interes al turiștilor străini.

Nordis Mamaia este doar primul concept deja vizibil, pe care îl și predăm de luna aceasta; și este doar începutul.

Abia așteptăm să venim cu vești și despre Nordis Brașov și Nordis Sinaia, care abordează perspectiva de Green Health, ambele proiecte fiind poziționate pe versanți montani, oferind vedere deosebită și avantaje multiple pentru sănătate.

Ce îți propui în viitor?

O dezvoltare și mai accelerată. Avem dorința și capabilitatea necesare nu doar pentru a seta cele mai înalte obiective, dar și determinarea de a le îndeplini.

Vrem ca Nordis Hotels 5 stele să fie lanțul hotelier numărul 1 din România, pe segmentul leisure, adică turismul de plăcere.

În prezent, în sfera turismului de business din România, se numără câteva lanțuri hoteliere internaționale, însă considerăm că în ceea ce privește zona de turism de leisure, aici este încă un loc vacant, iar cei care ne vizitează merită cel mai înalt nivel de confort și calitate atunci când merg în vacanță în România; merită 5 stele. Pe acest segment intrăm noi.

Acest lucru înseamnă că, în primul rând, desfășurăm o muncă asiduă pentru a livra proiectele pe care le avem în curs, în paralel cu identificarea unor noi oportunități de dezvoltare.

Provocarea este să țintim locații excelente, care să creeze o sinergie cu viziunea proiectelor dezvoltate la cel mai înalt standard și sunt convins că vom anunța în curând noi proiecte în zone de top.

viewscnt
Afla mai multe despre
daniel penciuc
nordis group