Dacia trece în teritoriu negativ în Franța, prima dată în 2024, deși piața a crescut la niveluri record pentru ultimii 5 ani

Dacia trece în teritoriu negativ în Franța, prima dată în 2024, deși piața a crescut la niveluri record pentru ultimii 5 ani
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 mai 2024

Schimbarea de generații a modelului Duster și eliminarea lui Spring de la subvenții țin sub presiune Dacia pe piața din Franța. În luna aprilie, marca a continuat să scadă, deși piața a crescut la cel mai bun nivel din ultimii 5 ani. Prima consecință este trecerea vânzărilor în teritoriu negativ, pentru prima dată în 2024, conform datelor analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Dacia a trecut, odată cu finalul lunii aprilie, în teritoriul negativ cu vânzările din acest an, după ce aprilie a adus a treia lună succesivă de scăderi. Totul a început de la modelul Spring, care a fost scos de pe lista de vehicule electrice acceptate de statul francez pentru subvențiile acordate. Apoi s-a adăugat Duster, care scade sistematic, la finalul ciclului de viață, în așteptarea generației a treia, care va începe să se livreze doar din iunie.

VIDEO Sute de muncitori români ai austriecilor vor lucra și de Paște în tunelurile \ CITEȘTE ȘI VIDEO Sute de muncitori români ai austriecilor vor lucra și de Paște în tunelurile "Daniela și Alina"

În luna aprilie, vânzările Dacia din Franța au scăzut cu 8,6 procente, la 12.768 de autoturisme, situație care a accentuat scăderea cotei de piață la 8,7%. Scăderea pentru marca românească vine într-un context favorabil pieței franceze de autoturisme, cu o creștere de aproape 11 procente, la un un nivel care depășește ultimii patru ani, respectiv 146.977 de autoturisme și 180.889 vehicule ușoare (+11,8%), adică autoturisme și LCV-uri.

Din fericire pentru grupul Renault, situația este echilibrată de marca Renault, care a crescut în aprilie cu 13,6%, majorându-și cota de 19,1% și consolidându-și poziția de cea mai vândută marcă din Franța. În acest fel, grupul încheie luna cu 6,9% creștere și o cotă de 26,4%, cu doar 2,3 puncte sub Stellantis, care vinde nu mai puțin de 12 branduri.

ULTIMA ORĂ Grup preluat de un miliardar austriac închide o fabrică în România, circa 200 de angajați fiind afectați CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Grup preluat de un miliardar austriac închide o fabrică în România, circa 200 de angajați fiind afectați

În același timp, principalii rivali ai Dacia, Citroen, continuă să scadă cu 14 procente pe piața de autoturisme, la numai 8.878 unități și o cotă de 6%, mai mici cu 2,7 puncte față de Dacia.

După patru luni, Dacia face un pas înapoi, fiind pentru prima dată în acest an când raportează un rezultat total negativ, chiar dacă procentul este unul subunitar. Cu 52.222 de autoturisme înmatriculate(-0,7%), Dacia are o cotă de piață de 8,8%, mai mică cu 0,7 puncte procentuale față de aprilie 2023, și așteaptă startul livrărilor celor două noi modele, Duster și Spring, care ar trebui să întoarcă cifrele în favoarea sa, pentru că sunt două mașini care vin cu argumente solide în fața clienților.

FOTO&VIDEO Renault a prezentat „Dusterul de lux”, cu motor hibrid CITEȘTE ȘI FOTO&VIDEO Renault a prezentat „Dusterul de lux”, cu motor hibrid

Pe ansamblu, piața auto din Franța a crescut în acest an cu 7 procente, ceea ce complică situația Dacia, pentru moment, în principal în privința cotei de piață. Atât grupul Renault (142.954 unități, +3,4%), cât și Stellantis (176.837 unități, +6,4%) au crescut sub media de creștere a pieței, și asta pentru că Toyota a atras foarte mulți clienți și a raportat o majorare uriașă, de 41,1%, cu 46.307 autoturisme înmatriculate în primele patru luni ale anului, majorându-și și cota de piață la 7,8%, în detrimentul celorlalte mărci.

În privința modelelor, Dacia Sandero rămâne în Top 3, cu 29.179 de unități vândute în acest an și o cotă de 4,9%, în timp ce Dacia Duster rezistă în Top 10 (pe locul 9), cu 10.978 unități și o cotă în scădere, la 1,9%. Cea mai mare pierdere este pentru Spring, care coboară tocmai pe locul 56, după ce în urmă cu un an era în primele 10 automobile vândute în Franța (depășea Duster în 2023). Cu doar 2.880 unități, Spring scade abrupt cu 73%, adică cu circa 8000 de automobile în minus, față de perioada similară din 2023.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia franta
inmatriculari franta
piata auto franta
spring