Autostrada Comarnic-Brașov nu va mai fi construită în parteneriat public-privat, ci va fi finanțată din fonduri europene

Autostrada Comarnic-Brașov nu va mai fi construită în parteneriat public-privat, ci va fi finanțată din fonduri europene
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 9 dec 2015

Proiectul austostrăzii Comarnic-Brașov nu va mai fi realizat în parteneriat public-privat, după ce a eșuat concesiunea Vinci-Aktor-Comarnic, ci va fi finanțat din fonduri structurale, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Acesta a precizat că, din cele 11,1 miliarde lei alocate ministerului în proiectul bugetului de stat pentru 2016, 7,4 miliarde lei sunt destinate investițiilor, iar 4,1 miliarde lei reprezintă cheltuieli de întreținere a infrastructurii existente.

Costescu a precizat că, la nivelul bugetului, există o rezervă de 2 miliarde lei cu care poate fi suplimentat bugetul ministerului, în cazul în care proiectele de investiții vor avansa în mod corespunzător și vor necesita fonduri în plus.

Ministrul Transporturilor a arătat că, la nivelul insfrastructurii rutiere de transport, prioritățile sale rămân proiectele de pe coridorul IV (autostrada Transilvania, Sebeș-Turda, Lugoj-Deva), precizând și că actualul Guvern își propune și un nou pachet de proiecte, care au fost blocate până în prezent din diverse motive. Printre aceste priorități se numără autostrăzile Pitești-Sibiu și Comarnic-Brașov, precum și coridorul IX de transport.

"Segmentul de la Comarnic, ca și noutate pentru acest guvern, este trecut din zona PPP (parteneriat public-privat – n.r.) în zona finanțării din instrumente structurale", a declarat Costescu.   

Profit.ro a prezentat în luna septembrie un document din care reiese că Guvernul Ponta inclusese pe lista proiectelor prioritare din 2016 și autostrada București-Brașov. Aceasta are un stadiu de execuție 39% și necesită o finanțare de 5,8 miliarde lei, iar pentru termenul estimat de fostul Executiv pentru finalizarea tronsonului Comarnic-Brașov este 2020. 

viewscnt
Afla mai multe despre
comarnic
brașov
autostrada
concesiune
parteneriat
fonduri