Șeful Stellantis avertizează despre „lupta îngrozitoare” cu China, pe care o va duce industria auto din Europa

Șeful Stellantis avertizează despre „lupta îngrozitoare” cu China, pe care o va duce industria auto din Europa
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 ian 2023

Competiția cu care industria auto din Europa se confruntă din partea constructorilor chinezi de automobile ar putea deveni tot mai puternică, avertizează Carlos Tavares, CEO Stellantis, unul dintre cei mai apreciați manageri ai industriei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Șeful Stellantis a anunțat că va avea loc „o luptă îngrozitoare” între producătorii europeni de automobile și cei chinezi, dacă politicienii din Europa nu găsesc soluții la problemele de concurență care au apărut. „Reglementările din Europa fac în așa fel ca mașinile construite în Europa să fie mai scumpe cu 40% decât cele din China”, a declarat Carlos Tavares la Las Vegas pentru publicația Automobilwoche, în ziua în care acesta a ținut un discurs în cadrul CES.

SURPRIZĂ Lukoil, prima companie care a ieftinit carburanții de la începutul anului, înaintea liderului pieței. Explicații CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Lukoil, prima companie care a ieftinit carburanții de la începutul anului, înaintea liderului pieței. Explicații

Tavares mai spune că industria auto din Europa ar putea fi forțată să-și reducă masiv capacitățile de producție, dacă asaltul chinezilor va determina o scădere a vânzărilor automobilelor produse în Europa. CEO-ul Stellantis este convins că producătorii chinezi au deja mașini competitive, cu prețuri agresive. Tavares a confirmat și afirmația făcută anterior de Patrick Koller, CEO Forvia, care a spus că o mașină electrică produsă în China este mai ieftină cu până la 10.000 de euro față de una din Europa.

„Clienții europeni de din segmentul mediu vor apela din ce în ce mai mult la mașinile chinezești. Puterea de cumpărare a multor oameni din Europa scade considerabil", a mai spus Tavares.

Dacia Sandero, cel mai vândut automobil în Spania, în decembrie. În Italia, Dacia a reușit o creștere importantă pe o piață în declin CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, cel mai vândut automobil în Spania, în decembrie. În Italia, Dacia a reușit o creștere importantă pe o piață în declin

Șeful Stellantis lasă de înțeles că o intervenție în politicile comerciale ale Europei față de importurile din China ar putea fi o soluție, însă el a spus că industria germană ar putea să nu fie entuziasmată de o astfel de soluție, deoarece ar afecta și activitățile din China ale constructorilor germani.

Nu este pentru prima dată când Carlos Tavares avertizează despre conncurența puternică pe care o construiește industria auto chineză, care lansează tot mai multe mărci și modele electrice în Europa, folosindu-se de avantajul prețurilor mult mai mici, în condițiile în care calitatea acestor mașini a crescut considerabil față de acum 10 – 15 ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
carlos tavares
masini china
masini electrice
pret masini electrice