Philip Morris majorează oferta de preluare pentru Swedish Match și ajunge la un acord pentru vânzarea drepturilor de comercializare a produsului său de tutun încălzit IQOS în SUA

Philip Morris majorează oferta de preluare pentru Swedish Match și ajunge la un acord pentru vânzarea drepturilor de comercializare a produsului său de tutun încălzit IQOS în SUA
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 20 oct 2022

Philip Morris International (PMI) și-a majorat oferta de preluare pentru producătorul suedez de trabucuri și produse din tutun fără ardere Swedish Match, mutare prin care speră să obțină aprobarea investitorilor care s-au opus până acum achiziției propuse.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Philip Morris și-a majorat oferta la 116 coroane suedeze (10,3 dolari) pe acțiune, de la un preț de 106 coroane oferit în mai. Noul preț evaluează compania suedeză la 176,4 miliarde de coroane (circa 15,8 miliarde dolari).

Acțiunile Swedish Match au câștigat peste 2% în debutul tranzacțiilor joi, semn că noua ofertă ar putea fi suficientă pentru a mulțumi fondurile speculative care s-au opus până acum tranzacției, potrivit Bloomberg.

Prețul îngrășămintelor scade ca urmare a suprasaturației pieței pe fondul reducerii achizițiilor fermierilor CITEȘTE ȘI Prețul îngrășămintelor scade ca urmare a suprasaturației pieței pe fondul reducerii achizițiilor fermierilor

"Prețul din oferta revizuită reflectă, în principal, valoarea netă mai mare pentru Philip Morris International în ceea ce privește fluxurile de numerar ale Swedish Match care sunt generate în dolari americani, având în vedere mișcările valutare de la anunțarea ofertei inițiale în luna mai”, declarat directorul general al Philip Morris, Jacek Olczak, care a precizat că oferta îmbunătățită este finală.

Achiziția Swedish Match ar extinde semnificativ prezența Philip Morris pe piața produselor din tutun fără fum, în cadrul strategiei anunțate de gigantul american încă din 2016 de a înlocui țigările cu alternative considerate mai puțin nocive pentru sănătate.

Conform strategiei, Philip Morris își propune să devină o companie cu produse predominant fără fum până în 2025, cu mai mult de jumătate din veniturile sale nete provenind din astfel de produse.

Separat, joi, Philip Morris a anunțat că a semnat un acord de 2,7 miliarde de dolari cu Altria pentru achiziția drepturilor de comercializare a produsului său de tutun încălzit IQOS în SUA, începând cu mai 2024.

Altria deținea, în baza unui contract semnat cu Philip Morris în 2013, anumite drepturi de proprietate intelectuală pe piața din SUA legate de tehnologia IQOS dezvoltată înainte de divizarea celor două companii, în 2008.

Swedish Match, cu sediul la Stockholm, produce și comercializează produse din tutun, sau pe bază de nicotină, fără ardere, inclusiv snus și pouch-uri cu nicotină, trabucuri, precum și brichete și chibrituri, având unități de producție în 7 țări și vânzări anuale de peste 1,8 miliarde de dolari, cu aproximativ 7.500 de angajați.

Portofoliul companiei include mărci ca General, ZYN, Longhorn, Onico, America's Best Chew, Thunder, Oliver Twist, White Owl, Game, Fiat Lux și Cricket.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
philip morris international
swedish match
achizitie swedish match
produse tutun fara fum
trabucuri