ULTIMA ORĂ Calcul - 9 companii aeriene, dintre care 1 din România, pot intra la iarnă în colaps

ULTIMA ORĂ Calcul - 9 companii aeriene, dintre care 1 din România, pot intra la iarnă în colaps

Vera Kudriashova | Dreamstime.com

Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 7 sep 2022

Companii aeriene ale Europei, cu o poziție financiară mai slabă, se confruntă cu un risc crescut de colaps în această iarnă, deoarece statele care le-au salvat în timpul crizei COVID își concentrează acum sprijinul în altă parte, pe fondul inflației în creștere, potrivit analiștilor de la Sanford C. Bernstein.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Dacă pandemia de coronavirus a adus puține eșecuri companiilor aeriene de pe continent, pe fondul unui val de ajutoare guvernamentale, transportatorii se confruntă acum cu o presiune din cauza costurilor mai mari ale combustibilului și forței de muncă, combinate cu o scădere sezonieră a călătoriilor, apreciază Bernstein, într-o notă transmisă investitorilor și citată de Bloomberg. Asta în timp ce guvernele se luptă să răspundă la facturile crescânde ale gospodăriilor.

VIDEO&FOTO Premierul Ciucă s-a dus, cu directoarea sponsorului OMV Petrom, la Hagi și Gică Popescu CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Premierul Ciucă s-a dus, cu directoarea sponsorului OMV Petrom, la Hagi și Gică Popescu

Transportatorii mai mici din Europa Centrală și de Est vor fi cei mai vulnerabili, au declarat analiștii Bernstein Alex Irving și Clementine Flinois, invocând un nou model de evaluare a riscului de faliment, în funcție de nivelurile de concurență și de capacitate, rețelele de rute și costurile probabile de închiriere și înlocuire a avioanelor.

Cei mai expuși transportatori includ, conform acestora, unul din Cipru și doi din Albania, precum și companii aeriene cu sediul în Belarus, Bulgaria, Cehia, Georgia, Republica Moldova și România.

FOTO Casa Prințului Wales din Viscri, deschisă publicului pentru expoziții. Până anul trecut a funcționat ca pensiune. Cât costa o noapte de cazare CITEȘTE ȘI FOTO Casa Prințului Wales din Viscri, deschisă publicului pentru expoziții. Până anul trecut a funcționat ca pensiune. Cât costa o noapte de cazare

Acest lucru ar trebui să îi favorizeze pe cei mai puternici jucători din Europa de Est, în principal pe Wizz Air și Ryanair, care au capacitatea de a aloca rapid avioane pe piețele nou-eliberate.

viewscnt
Afla mai multe despre
avion
colaps