Grupul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, acționarul majoritar al șantierului naval Daewoo Mangalia, a semnat un contract în valoare de 470 miliarde won (420 milioane dolari) cu Hyundai Merchant Marine pentru construcția a cinci petroliere de mari dimensiuni (VLCC).
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Petrolierele vor fi livrate până în septembrie 2019.
Daewoo Shipbuilding (DSME) se confruntă cu un nivel ridicat al datoriilor, după ce în ultimii ani a înregistrat pierderi record, pe fondul creșterii costurilor în urma întârzierilor la construcția de platforme offshore, dar și a comenzilor anulate în condițiile prăbușirii prețului petrolului.
Compania a fost salvată, recent, de la faliment pentru a doua oară în ultimii doi ani, după ce creditorii au agreat un program de salvare în valoare de aproximativ 6 miliarde de dolari, ce prevede noi tăieri de costuri și finalizarea vânzării mai multor active, printre care și participația la Daewoo Mangalia.
În luna martie, șeful DSME, Jung Sung-leep, a anunțat că grupul poartă discuții cu potențiali cumpărători pentru șantierul din România. Presa coreeană a scris, ulterior, că Daewoo Mangalia ar putea fi preluat de olandezii de la Damen Shipyards, însă informația nu a fost confirmată până în prezent.