Autoritatea pentru Reglementarea Concurenței din Marea Britanie (Competition and Markets Authority - CMA) ia în calcul blocarea tranzacției gigant dintre Sainsbury’s, al doilea cel mai puternic lanț britanic de supermarket-uri, și Asda, filiala locală a gigantului american Walmart și al treilea jucător de pe piață. Motivul: "este puțin probabil ca cele două companii să poată veni cu soluții pentru îngrijorările legate de impactul asupra concurenței".
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
CMA consideră că tranzacția ar restrânge opțiunile consumatorilor britanici și ar provoca o creștere a prețurilor, astfel încât, în lipsa unor concesii majore, aceasta ar putea fi blocată. De cealaltă parte, CEO-ul Sainsbury's, Mike Coupe, a declarat pentru BBC că analiza autorităților este "fundamental greșită" și "revoltătoare".
Sainsbury’s și Asda au ajuns la un acord de fuziune în aprilie 2018, confirmând informațiile apărute în presă. În urma tranzacției ar lua naștere cel mai mare lanț de supermarket-uri din Marea Britanie.
Valoarea tranzacției este de circa 7,3 miliarde de lire sterline (9,5 miliarde de euro), reprezentând o combinație de cash și acțiuni. Potrivit termenilor agreați, Walmart ar primi o participație de 42% la grupul nou format, care ar opera o rețea de circa 2.800 de magazine.
CITEȘTE ȘI Retailerul Elefant.ro vine astăzi cu obligațiunile pe bursăAcțiunile Sainsbury’s scad cu circa 16% la Londra în urma anunțului făcut de autoritățile de reglementare.
Tranzacția ar permite realizarea unor sinergii de 500 milioane lire sterline și reducerea prețurilor cu până la 10%, potrivit părților implicate în tranzacție.
Grupul creat ar valora peste 13 miliarde de lire sterline și ar controla circa o treime din piața britanică de profil, depășind Tesco, liderul aclual al pieței britanice în funcție de cota de piață.