Gigantul chinez Xiaomi și-a lansat în România o firmă proprie, pentru activități de comerț cu amănuntul al echipamentului informatic și de telecomunicații, conform datelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
La finele primului trimestru al acestui an, Xiaomi ocupa locul al doilea în topul vânzărilor de smartphone-uri, cu o cotă de piață de 19%.

Ulterior, în al doilea trimestru, a căzut pe locul al treilea, după Apple și Samsung.
Receent a fost publicată o anchetă referitoare la practicile comerciale ale mărcii auto Xiaomi Motors, în urma sesizărilor făcute de mai mulți clienț - VEZI AICI Constructor chinez de mașini, acuzat că cere în avans plata integrală a mașinilor sub amenințarea scoaterii din producție
Profitul net ajustat a crescut cu 75,4% față de anul precedent, ajungând la 10,8 miliarde RMB (1,29 miliarde euro).
Xiaomi se așteaptă să încheie anul 2025 cu o creștere a veniturilor de peste 30%, susținută de extinderea afacerii sale auto și de consolidarea poziției sale pe piața globală a smartphone-urilor.
Xiaomi s-a lansat ca producător de automobile în segmentul sport, alegând să concureze cu cele mai performante mărci europene, cum este Porsche, dar cu prețuri mult mai mici.

Vânzările sale sunt în creștere, compania raportând un volum de peste 30.000 de vehicule vândute în luna iulie, care a devenit cea mai bună lună a mărcii de la lansarea din aprilie 2024.
Pentru acest an, Xiaomi țintește un volum de 350.000 de vehicule.