Portugalia finanțează VW cu 30 de milioane de euro pentru a atrage producția unui viitor automobil electric

Auto/Transporturi   
Portugalia finanțează VW cu 30 de milioane de euro pentru a atrage producția unui viitor automobil electric

Statul portughez s-a asigurat că uzina VW din apropiere de Lisabona va primi contractul de producție a viitorului ID.Every1, semnând cu constructorul german un acord de producție.

Constructorii auto caută cele mai ieftine țări din Europa în care să-și producă viitoarele modele electrice, astfel încât să poată concura cu chinezii. Dacă Renault Group a ales Slovenia, pentru viitoarele Twingo și Dacia Spring, Volkswagen a decis să-și construiască modelul concurent în Portugalia, unde statul a pus la bătaie o sumă de bani importantă.

Urmărește-ne și pe Google News
DECIZIE Noua rovinietă TollRO, amânată cu jumătate de an CITEȘTE ȘI DECIZIE Noua rovinietă TollRO, amânată cu jumătate de an

Portugalia este câștigătoare pentru proiectul VW ID.Every1, așa cum s-a numit conceptul, pentru că modelul de serie va purta, cu siguranță, un nume complet schimbat (posibil ID.Up).

Anunțul oficial a fost făcut de Guvernul Portugaliei, care a fost reprezentat la eveniment de ministrul Economiei, la ceremonie participând inclusiv președintele Portugaliei, Marcelor Rebelo de Sousa. Ministrul Castro Almeida a declarat că acesta este un „moment istoric” pentru Autoeuropa, Palmela și țară. „Decizia de a produce noul model 100% electric aici este o declarație strategică de încredere în țara noastră”.

Compania germană a decis încă de la început că mașina nu va fi fabricată în Germania, pentru că salariile din această țară, dar și celelalte costuri de producție ar fi făcut imposibilă o rețetă profitabilă pentru un automobil care va costa „sub 20.000 de euro”. Startul producției noului model va avea loc în 2027, la un an după ce va începe asamblarea celuilalt model accesibil, ID.2all (posibil ID.Polo).

FOTO Opel prezintă conceptul Corsa GSE Vision Gran Turismo: 800 CP pur electrici CITEȘTE ȘI FOTO Opel prezintă conceptul Corsa GSE Vision Gran Turismo: 800 CP pur electrici

Pentru a lua decizia finală, Volkswagen a primit de la guvernul portughez un ajutor substanțial: 30 de milioane de euro, după cum anunță presa portugheză, bani cu care constructorul german va moderniza liniile de fabricație și va menține cei aproape 5.000 de angajați. Volkswagen este unul dintre cei mai mari exportatori ai Portugaliei, anul trecut fiind exportate peste 200.000 de vehicule produse în fabrica portugheză.

În prezent, fabrica Autoeuropa de lângă Lisabona produce SUV-ul T-Roc, care se pregătește să treacă la o nouă generație, care va garanta activitatea uzinei pentru următorii șapte – opt ani, iar suplimentarea comenzilor cu noul model electric va consolida situația financiară a acestei unități a grupului VW. În plus, o versiune cu propulsie electrică a lui T-Roc a fost și ea anunțată neoficial, pentru finalul acestui deceniu.

FOTO Secretul lui Renault 5: componente de la Duster, Captur și Clio, care se vor regăsi și pe Sandero electric CITEȘTE ȘI FOTO Secretul lui Renault 5: componente de la Duster, Captur și Clio, care se vor regăsi și pe Sandero electric

Cel mai accesibil model VW electric va fi echipat cu un motor electric de nouă generație de 70 kW (95 CP), va avea patru locuri și un portbagaj de 305 litri. Modelul va fi produs pe o nouă platformă derivată din MEB, având o arhitectură software care va permite actualizarea over-the-air pe tot parcursul vieții.

România se numără printre țările cu cele mai mici salarii din Europa și are deja o fabrică de automobile care produce mașini electrice: Ford Otosan Craiova.

Costul cu forța de muncă în această uzină are un rol important în prețul și profitabilitatea acestui model în Europa. Din păcate, următorul vehicul complet electric ce va fi produs la noi mai are de așteptat, pentru că producătorii auto au preferat țări cu o infrastructură mai bună, în care aceștia au deja propriile uzine.

Nici măcar viitoarea generație Dacia Spring nu va fi produsă în România, pentru că uzina de la Mioveni nu este pregătită încă pentru o producție de mașini electrice, iar timpul rămas până la lansarea lui Spring este foarte scurt. Din acest motiv, Renault a ales uzina din Slovenia, care are salarii cu mult mai mari decât cele din România, dar care nu au atins deocamdată valorile ridicate pe care le încasează muncitorii din Franța sau Germania

. În plus, viitorul Sandero cu propulsie electrică ar putea fi alocat tot uzinei din Maroc, în care este asamblată actuala generație.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.1
vw electric
vw id.2
masina electrică