Din numărul total de înnoptări turistice în România, doar 19% vizează străinii și restul românii, spre deosebire de Ungaria, unde străinii au o cotă de 46% din înnoptări, și de Bulgaria, unde aceștia se ridică la 64%, a declarat miercuri la un forum Alin Burcea, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) și proprietarul Paralela 45, una dintre cele mai mari agenții de turism din România.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Burcea a amintit că dintre cei 2,47 milioane de turiști străini veniți în România, 56,6% au ajuns aici nu pentru vacanțe, ci pentru afaceri sau în interes de serviciu. "Nu că n-ar fi buni, sunt buni. cheltuiesc mai mult, stau la hoteluri mai bune, iau fete din față de la Inter, nu de la marginea orașului...", a completat el.
CITEȘTE ȘI Burcea, Paralela 45: În peste 80% din cazuri, femeile hotărăsc unde pleacă familia în vacanțeCu toate acestea, șeful ANAT spune că 2,5 milioane de turiști străini sunt foarte puțini pentru potențialul României. "În 2016 am avut în România 25,4 milioane de înnoptări turistice, din care 19% străini și doar 81% români. Deci ponderea este extrem de nefavorabilă", a mai spus el. Alin Burcea crede că numărul străinilor ajunși în România ar crește dacă agențiile care fac incoming ar fi încurajate.
Potrivit datelor ANAT, din cele 2.612 de agenții licențiate în România, doar 40 fac incoming.