Primăria Capitalei va investi 28 de milioane de lei pentru reabilitarea liniei tramvaielor 1 și 10 pe Bulevardul Vasile Milea, pe o lungime de 1,1 kilometri cale dublă, cuprinzând și două peroane modernizate, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat joi în ședința Consiliului General al Municipiului București (CGMB).
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 40 de voturi „pentru” și o abținere. El a fost introdus suplimentar pe ordinea de zi, scrie News.ro
Lucrările presupun modernizarea liniei de tramvai pe Bulevardul Vasile Milea, de la intersecția cu Bulevardul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV, linie comună a tramvaielor 1 și 10.
Valoarea totală a investiției va fi de peste 28 de milioane de lei, lucrările urmând să fie realizate într-un an de la începerea lor, pe lungimea de 1,1 kilometri cale dublă.
CITEȘTE ȘI Valoarea voucherelor de vacanță a crescut substanțial. ANAT: Banii acordați bugetarilor nu vor mai putea fi urmăriți, dacă sunt cheltuiți pe vacanțe în România sau în străinătate ori pentru cumpărarea unor bunuriPotrivit proiectului de hotărâre, se vor face lucrări la linia de tramvai, la rețeaua de contact, precum și la peroanele liniilor de tramvai, acestea urmând să fie înlocuite cu unele prevăzute cu rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități, pasaje pietonale la capetele peroanelor, gard de protecție și adăposturi pentru călători, indicatori de stație, coșuri de gunoi și benzi reflectorizante. Peroanele vor fi echipate și cu marcaj rutier tactil, pentru persoanele cu deficiență de vedere.
Municipalitatea argumentează necesitatea investiției prin faptul că starea liniei de tramvai este precară și nu mai permite o circulație sigură pentru călători, șina fiind uzată, infrastructura s-a tasat neuniform, creând denivelări, dimensiunile peroanelor nu sunt în concordanță cu standardele în vigoare, fiind degradate. Primăria Capitalei susține, de asemenea, că linia de tramvai 1 este una din liniile eficiente, având un număr mediu de 50.813 îmbarcări pe zi, în timp ce linia de tramvai 10 are un număr mediu de 51.026 îmbarcări pe zi.
„Acestea leagă cartiere importante ale orașului și totodată se realizează legătura cu transportul subteran (metrou). Din traseul total de 26,6 kilometri cale simplă pentru linia 1 și 26,6 kilometri pentru linia 10, porțiunea de pe Bulevardul Vasile Milea de 1,1 kilometri cale dublă este nemoderinzată și va fi supusă lucrărilor de modernizare”, se arată în proiectul de hotărâre.
CGMB a decis în martie să investească peste 6 milioane de lei în motarea de garduri pe cei aproape 22 de kilometri ai liniei de tramvaie 1 și 10, prin care să o delimiteze de traficul auto.