Pe măsură ce lanțurile de aprovizionare din SUA se decuplează de China, sectorul manufacturier din Mexic devine câștigător, notează CNN.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Producția în Mexic este atractivă pentru companiile care au avut probleme cu lanțul de aprovizionare în perioada pandemiei sau care doresc să reducă dependența de comerțul dintre SUA și China pe fondul incertitudinii geopolitice, arată G4Media.ro.
CITEȘTE ȘI VIDEO Pe Cont Propriu - Andrei Vasile, SanoPass: Am reușit să ne găsim nișa noastră, fără să ne canibalizăm cu cei care existau în piață. Ne-am inspirat de la o companie din PoloniaAcest lucru se numește „nearshoring”, adică atunci când companiile își aduc facilitățile de producție mai aproape de piețele de origine.
Pe măsură ce nearshoring-ul continuă și lanțurile de aprovizionare globale sunt reorganizate, sectorul manufacturier din Mexic are o oportunitate de succes pe termen lung, potrivit lui Alberto Ramos, șeful departamentului de cercetare economică pentru America Latină de la Goldman Sachs, care a discutat cu CNN.
Ramos a declarat că Mexicul și China concurează de ani de zile pentru piața de producție din SUA, dar, pe fondul schimbării relației dintre SUA și China, Mexicul pare pregătit să iasă în față.
Mexicul a depășit China ca principal exportator către SUA în 2023. Aceste exporturi au fost impulsionate de industria prelucrătoare, care cuprinde 40% din economia Mexicului, potrivit lui Morgan Stanley.
Importurile americane din Mexic au continuat să crească în februarie, potrivit datelor comerciale din 4 aprilie publicate de Departamentul Comerțului. Între timp, exporturile chinezești către SUA au scăzut cu 20% în 2023, comparativ cu 2022.
Reprezentantul american pentru comerț, Katherine Tai, a declarat pentru Julia Chatterley de la CNN că lanțurile de aprovizionare au făcut ca economia americană să fie prea dependentă de cea chineză în trecut.
„Provocarea pentru noi este cum să creăm mai multă reziliență în economie și în comerț? Pentru că, în momentul de față, modul în care a funcționat comerțul, lanțurile noastre de aprovizionare au fost atât de încurcate și au creat o concentrare atât de mare în economia chineză, încât ne simțim cu toții extrem de vulnerabili, deoarece lanțurile de aprovizionare sunt fragile”, a spus Tai.
Pe fondul schimbărilor geopolitice și al concurenței, atât companiile americane, cât și cele chinezești văd un potențial în producția mexicană: Costurile scăzute ale forței de muncă, proximitatea geografică față de piețele americane și acordul SUA-Mexic-Canada (USMCA) – un acord de liber schimb stabilit în 2020 care face comerțul în America de Nord mai rentabil și mai eficient – sunt toți factori care contribuie la un potențial boom.