Noul guvern italian condus de Giorgia Meloni intenționează să reînvie șantierul faraonic al podului peste Strâmtoarea Messina, care leagă Sicilia de Italia continentală, care a fost îngropat în 2011 de executivul lui Silvio Berlusconi, scrie AFP.
La inițiativa ministrului transporturilor și infrastructurii, Matteo Salvini, guvernul a aprobat reactivarea companiei Stretto di Messina (Strâmtoarea Messina), însărcinată cu realizarea proiectului și pusă în lichidare în 2013.
"Nu este o infrastructură siciliană sau calabreză", acest pod "poate și trebuie să fie o bijuterie la nivel planetar", a declarat Matteo Salvini miercuri într-o conferință online dedicată acestui subiect, scrie Agerpres.
"Tehnic, nu va fi ușor, trebuie revizuit planul economic și financiar, iar proiectul actualizat", a spus el, estimând că lucrările ar putea începe în doi ani.
Printre opțiunile de pe masă, liderul Ligii (anti-imigrație) a citat reluarea vechiului proiect sau lansarea unei noi cereri de ofertă.
Parlamentul italian a votat în octombrie 2011 o moțiune care a pus capăt finanțării publice de 1,77 miliarde de euro pentru șantierul controversat al podului.
Guvernul Berlusconi, confruntat cu o criză financiară care l-a forțat să adopte măsuri draconice de austeritate, a fost de acord cu acest vot.
Acest pod, cu un cost estimat de 6 miliarde de euro, urma să aibă aproape 3,7 km lungime, la o înălțime de 64 de metri deasupra mării.
În octombrie 2011, Comisia Europeană a exclus acest pod din lucrările considerate prioritare și strategice pentru dezvoltarea transporturilor în UE.
Ideea de a lega Sicilia de restul continentului este veche de zeci de ani, dar ea se chinuie să găsească o soluție viabilă.
Proiectul podului a fost relansat de guvernul anterior Berlusconi ales în 2001, apoi anulat de guvernul de centru-stânga al lui Romano Prodi în 2006.
Grupul italian de construcții Webuild (ex-Salini Impregilo) a câștigat în 2005 licitația pentru a fi antreprenorul principal al șantierului cu un deviz de 3,9 miliarde de euro, înainte de a vedea proiectul îngropat.
În octombrie 2005, Comisia Europeană a inițiat o procedură împotriva Italiei, acuzând-o în special că nu a efectuat "analiza de impact asupra mediului" a construcției podului pentru cele aproximativ 300 de specii de păsări sălbatice prezente în strâmtoare.
Geologii avertizaseră cu privire la vulnerabilitatea podului în fața activității seismice semnificative din această regiune, reamintește AFP.