Spațiile comerciale reprezintă un segment imobiliar din ce în ce mai atractiv pentru investitori, fiind o piață ce înregistrează creșteri anuale de circa 15%, iar finanțatorii mizează pe obținerea unor randamente în jur de 7% pe an.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Conform unei analize realizate de platforma pentru anunțuri imobiliare Wizmo.ro, principalele motoare ale pieței imobiliare comerciale sunt randamentele, rata de ocupare a proprietăților și încrederea în investițiile imobiliare. În acest moment, România oferă yield-uri - indice de măsurare a randamentului unei investiții în imobiliare, mult mai atractive decât țările din regiune pe acest segment.
An 2017 | România | Ungaria | Cehia | Polonia | Slovacia |
Retail | 7,25% | 5,90% | 5,00% | 5,00% | 6,00% |
În acest context, segmentul comercial local a cunoscut la rândul său o creștere a stocurilor, respectiv a ofertei de spații de acest tip, cu aproximativ 15% anual. Investițiile comerciale s-au îndreptat în ultima perioadă către orașele cu peste 100.000 de locuitori, unde finanțatorii mizează pe obținerea unor randamente în jur de 7% pe an.
În ceea ce privește regiunile cu cele mai mari randamente pe acest segment, topul preferințelor investitorilor cuprinde următoarele orașe: Bucureștiul, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași.
An 2017 | Cluj-Napoca | București | Timișoara | Iași |
Retail | 7,25% | 7,25% | 7,00% | 7,00% |
„Spațiile comerciale în suprafețe generoase, excelent localizate, cu vizibilitate și expunere bună, au fost ocupate treptat de branduri internaționale care au în spate, pe lângă o imagine bine conturată, și o putere financiară superioară. Așadar, intrarea pe piață a comercianților ce își permit susținerea unor chirii pe termen lung alături de dezvoltarea constantă a pieței locale, au dus în timp la creșterea segmentului de spații comerciale”, spune Marteen Deboo, CEO Wizmo.ro.