Acord Stellantis cu sindicatele: ambele uzine Opel din Germania rămân în companie și vor produce la capacitate maximă

Acord Stellantis cu sindicatele: ambele uzine Opel din Germania rămân în companie și vor produce la capacitate maximă
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 nov 2021

Uzinele Opel din Germania nu vor fi vândute sau desprinse, ci vor rămâne în portofoliul Stellantis, după cum au anunțat sindicatele, dar și compania. Subiectul a fost unul tensionat în ultimii ani, după achiziția Opel de către PSA Group, existând o serie de speculații și acuzații privind intenția șefilor companiei franceze de a vinde aceste uzine.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Stellantis a anunțat că producția modelului Grandland va fi menținută la uzina din Eisenach, în totalitate, activitatea în uzină urmând să fie repornită în luna ianuarie. Oprirea a fost pusă pe seama crizei de semicondcutori, însă planurile Stellantis de relocare a producției au jucat de asemenea un rol în această oprire. „Vești excelente pentru brandul Opel. Pentru că cu noul Grandland avem un SUV de ultimă generație, electrificat care este foarte popular printre clienții noștri”, a declarat CEO-ul Opel, Uwe Hochgeschurtz.

Stellantis spune că „întregul volum al SUV-ului compact va fi produs la Eisenach în viitor”, ca urmare a unui „acord încheiat cu IG Metall în această săptămână”.

Odată cu anunțul Stellantis, reprezentanții sindicatului IG Metall, cea mai mare federație sindicală din industrie, care înglobează organizațiile sindicale ale VW, BMW, Daimler, Ford și Opel, au anunțat și ei oficial că uzinele din Russelsheim și Eisenach vor rămâne în continuare parte din Opel Automobile Group. Șefii sindicatelor au precizat că varianta în care uzinele s-ar fi separat în entități independente nu mai este de actualitate. Sindicatele și consiliul uzinal au avut o serie de negocieri pe această temă, finalul fiind unul fericit pentru cele două uzine. Singura modificare va fi legată de statutul fabricii din Eisenach, care va fi transformată în companie, aflată în proprietatea Opel Automobile Gmbh.

„Externalizarea și spargerea Opel a fost prevenită iar angajații au fost securizați. Sper că managementul va conduce compania mai constructiv și transparent în viitor, de acum înainte”, a declarat Jorg Kohlinger, reprezentant al IG Metall.

Producția de automobile din România a coborât la niveluri minime. Dacia și Ford, un nivel pe care nu l-au mai atins niciodată împreună CITEȘTE ȘI Producția de automobile din România a coborât la niveluri minime. Dacia și Ford, un nivel pe care nu l-au mai atins niciodată împreună

Stellantis confirmă că uzina din Eisenach va fi organizată într-o nouă companie subsidiară a Opel Gmbh. „O astfel de organizare a producției are în vedere asigurarea unei eficiențe a uzinei Eisenach pe termen lung”, a spus Ralph Wnagenman, director HR Opel.

Fabrica principală a Opel, din Russelsheim, precum și uzina din Eisenach, din Germania, au fost în centrul mai multor dispute între sindicatele Opel și conducerea PSA Group, ulterior cea a Stellantis. Motivul a fost legat de acuzațiile pe care sindicaliștii le-au adus companiei privind intențiile de închidere și înstrăinare a acestora, care ar fi condus inevitabil și la concedieri masive. Încă de la momentul achiziției, cei de la PSA Group au spus că vor să rentabilizeze aceste uzine, ele având un grad redus de competitivitate, din cauza costurilor ridicate, care au contribuit masiv în ultimele decenii la pierderile înregistrate de marca Opel, în perioada în care s-a aflat în proprietatea General Motors.

PSA Group a început încă din 2018 să reducă din personal, în special prin pensionări la termen și anticipate, dar și prin contracte de externalizare a unor activități, realizate cu tot cu transferul personalului necesar. În ultimii doi ani, tensiunile mocnite s-au acutizat, apărând din nou aceleași acuzații referitoare la încercările de închidere și vânzare a fabricilor. Între timp, Stellantis a alimentat aceste acuzații, prin confirmarea intenției de separare a unor activități, dar a și contrazis parțial aceste informații, prin alocarea producției de noi modele, în aceste uzine.

Cel mai bun exemplu este noul Astra, care a fost alocat celei mai mari uzine Opel, după ce generația anterioară fusese mutată în Polonia de foștii șefi ai GM.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
opel astra
russelsheim
uzine opel