BMW Group, majorare de venituri și scădere a marjei EBT

BMW Group, majorare de venituri și scădere a marjei EBT
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 mar 2024

Afacerile BMW Group în 2023 s-au bucurat de succes din punctul de vedere al vânzărilor - care au crescut atât pe întreg grupul, cât și pe fiecare brand - al veniturilor, care s-au majorat cu aproape 10 procente, și al profitului operațional, chiar dacă acesta din urmă s-a micșorat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

BMW Group spune că și-a atins obiectivele de afaceri pentru anul financiar 2023, în ciuda concurenței puternice și a condițiilor volatile din piață. Producătorul german de automobile premium a reușit o creștere a vânzărilor de 6,4 procente, cu un total de 2,5 milioane automobile livrate clienților pe parcursul anului trecut, dar performanțele s-au reflectat și în plan financiar, cu venituri care au crescut cu 9 procente, la 155,5 miliarde euro.

ULTIMA ORĂ FOTO După OMV Petrom, ANPC a declanșat un val de controale și în benzinăriile Lukoil CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO După OMV Petrom, ANPC a declanșat un val de controale și în benzinăriile Lukoil

De asemenea, compania și-a menținut un profit operațional ridicat, la 18,4 miliarde euro, în creștere cu 32%, cu o marjă care a fost stabilă, 8,1%.

A scăzut în schimb marja EBT, cu 5,5 puncte procentuale, la 11%, după ce în 2022 urcase la 16,5%, ca urmare a unor tranzacții în China (consolidarea Brilliance), dar a rămas în plaja stabilită de companie la începutul anului. Marja EBIT în segmentul Auto a fost de 9,8%, în intervalul-țintă prognozat de 9,5-10,0%. Profitul brut al companiei a fost de 17,1 miliarde euro, mai mic cu 27,3% față de anul anterior.

Performanțele au fost susținute și de divizia de mașini electrice, care a livrat clienților un total de 375.716 automobile, atingând o cotă de aproximativ 15% din vânzările totale. În total, BMW Group a vândut un total de 565.875 de automobile electrificate (inclusiv PHEV) și a ajuns la o cotă de 22% din vânzări cu aceste motorizări.

VIDEO&FOTO Turcii primesc un nou aviz pentru lucrări la Autostrada Moldovei CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Turcii primesc un nou aviz pentru lucrări la Autostrada Moldovei

„Anul 2023 a subliniat modul în care ne implementăm strategia în mod constant și cu succes. Am înregistrat o creștere puternică și am crescut substanțial procentul nostru de automobile electrice, îmbunătățind în același timp profitabilitatea operațională", a declarat Oliver Zipse, CEO al BMW AG.

După cum explică cei de la BMW, creșterea veniturilor a fost determinată în principal de volumele mai mari de vânzări și de efectele pozitive ale mixului de produse. Ratele mai mari ale dobânzilor și beneficiile din finanțarea prin împrumuturi au contribuit, de asemenea, la creșterea veniturilor – care au fost afectate de dificultățile valutare generate de yuanul chinez și dolarul american.

FOTO Primul accident auto analizat cu raze X CITEȘTE ȘI FOTO Primul accident auto analizat cu raze X

Costurile de cercetare și dezvoltare ale companiei pentru întregul an au crescut semnificativ la 7,5 miliarde de euro, acestea fiind concentrate în primul rând pe electrificarea și digitalizarea în continuare a portofoliul de automobile și pe condusul autonom.

Conducerea executivă va propune Adunării Generale Anuale distribuirea unui profit nealocat de 3,8 miliarde de euro (în scădere cu 30,6% față de anul anterior, reprezentând o rată preliminară de plată de 33,7%, mai mare cu 3 puncte față de 2022. Propunerea pentru dividendele companiei este de 6 euro per acțiune ordinară și 6,02 euro per acțiune preferențială, în scăde cu 2,5 euro față de anul anterior.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw group
rezultate bmw