Boeing - prima scădere a veniturilor trimestriale din ultimele șapte trimestre

Boeing - prima scădere a veniturilor trimestriale din ultimele șapte trimestre
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 apr 2024

Boeing a raportat prima scădere a veniturilor trimestriale în șapte trimestre, dar producătorul de avioane american a depășit așteptările de pe Wall Street, care au fost reduse după ce o explozie a unui panou de ușă al unui avion 737 MAX 9, în timpul zobrului, din ianuarie, a determinat producătorul de avioane să încetinească producția celor mai vândute avioane ale sale, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

După publicarea raportului, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a declarat pentru CNBC că o înțelegere pentru achiziționarea furnizorului său cheie Spirit AeroSystems este mai mult decât probabilă în al doilea trimestru.

FOTO & VIDEO Mercedes lansează celebrul G Class în variantă electrică CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Mercedes lansează celebrul G Class în variantă electrică

Cei doi producători au confirmat discuțiile, deși prețurile rămân o provocare în afacerea complexă, scrie News.ro.

Boeing a spus că cheltuielile de numerar din primul trimestru, o măsură atent urmărită de investitori, au fost de 3,93 miliarde de dolari, mai bune decât așteptările medii ale analiștilor cu privire la un consum de numerar de 4,49 miliarde de dolari.

În martie, Boeing a indicat că va folosi între 4 și 4,5 miliarde de dolari din cauza unei crize produse ca urmare a accidentului din 5 ianuarie, care a implicat un avion cu reacție 737 MAX 9 aproape nou.

"Ei bine, ar fi putut fi mai rău. În timp ce pierderea și ieșirea de numerar nu sunt atât de grave pe cât se temea, compania se confruntă în mod clar cu unele provocări serioase în divizia de avioane comerciale, care vor necesita ceva reparații", a spus analistul Vertical Research Partners, Robert Stallard, într-o notă.

De la accidentul din 5 ianuarie, pe un avion operat de Alaska Airlines, Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a impus un plafon pentru producția avioanelor Boeing 737 MAX, care se vând puternic.

FAA a mai spus Boeing să dezvolte un plan cuprinzător pentru a aborda ”problemele sistemice de control al calității”.

VIDEO PROFIT LIVE Vlad Cazan, co-fondator Kfactory: Industria de producție e una dintre cele mai nedigitalizate de pe tot globul. Cine are deschiderea de a trece la o fabrică digitalizată va avea foarte mult de câștigat CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Vlad Cazan, co-fondator Kfactory: Industria de producție e una dintre cele mai nedigitalizate de pe tot globul. Cine are deschiderea de a trece la o fabrică digitalizată va avea foarte mult de câștigat

Înainte de raport, Calhoun, care va demisiona la sfârșitul anului, a spus într-o scrisoare către angajați că Boeing se află ”într-un moment dificil”, încetinind sistemul pentru a îmbunătăți calitatea și siguranța.

"Livrările mai mici pot fi dificile pentru clienții noștri și pentru finanțele noastre. Dar siguranța și calitatea trebuie și vor fi mai presus de orice altceva", a adăugat el.

Veniturile trimestriale au fost de 16,57 miliarde dolari, în scădere față de 17,92 miliarde dolari cu un an mai devreme, dar depășind așteptările de 16,23 miliarde dolari.

Deși Boeing nu a numit un succesor, Calhoun a declarat pentru CNBC că crede că șefa diviziei de avioane comerciale, Stephanie Pope, are potențialul de a conduce compania.

Reuters a relatat în această lună că producția de avioane 737 MAX a Boeing a scăzut puternic, deoarece autoritățile de reglementare din SUA au intensificat verificările din fabrică.

Analiștii au avertizat că ritmul lent al livrărilor ar putea întârzia obiectivele financiare și de producție ale Boeing.

Directorul financiar al Boeing a declarat luna trecută că compania are nevoie de mai mult timp pentru a atinge obiectivul stabilit în 2022 pentru un flux de numerar anual de aproximativ 10 miliarde de dolari până în 2025 sau 2026. Acest obiectiv este considerat cheie, deoarece Boeing lucrează pentru a-și accelera recuperarea dintr-o criză anterioară, după ce două avioane MAX s-au prăbușit în 2018 și 2019.

Compania se așteaptă, de asemenea, la o creștere mai lentă a ratei de producție și a livrărilor de avioane cu fuselaj larg 787, din cauza lipsei furnizorilor ”pentru câteva piese cheie”, a arătat luni un memoriu.

Cu toate acestea, cu producția limitată la Boeing și la rivalul său Airbus, cererea rămâne puternică, deși producătorul european de avioane și-a crescut avantajul pe piața avioanelor cu fuselaj îngust, în primul trimestru.

flydubai deschide un birou în București CITEȘTE ȘI flydubai deschide un birou în București

Calhoun a spus că Boeing și-ar fi ”livrat în mare măsură” inventarul de avioane 737 și 787 până la sfârșitul anului, aducând banii atât de necesari. El a adăugat că afacerea sa de apărare, care a pierdut bani în ultimele trimestre, ”va progresa către niveluri istorice de performanță”.

Marjele operaționale ale afacerii de apărare a Boeing au revenit la 2,2% în trimestrul analizat, de la o valoare negativă de 3,2% în urmă cu un an, deși a pierdut în continuare 222 de milioane de dolari pe anumite programe de dezvoltare cu preț fix.

Boeing a livrat 67 de avioane 737 în trimestrul încheiat în martie, în scădere cu 41% față de anul trecut.

Constructorii de avioane primesc cea mai mare parte a numerarului la livrarea aeronavei.

În combinație cu compensațiile pe care Boeing a trebuit să plătească companiilor aeriene pentru blocarea temporară la sol a aeronavelor MAX 9, marjele afacerii sale cu avioane comerciale s-au deteriorat la minus 24,6% de la minus 9,2%.

Pierderea totală ajustată pe acțiune s-a redus la 1,13 USD, depășind așteptările, privind o pierdere pe acțiune de 1,76 USD, conform datelor LSEG.

viewscnt
Afla mai multe despre
boeing
avioane