Între 2012 și 2022, activitatea de transport din UE pe căile navigabile interioare a fost volatilă. Din 2017, datele arată o alternare a creșterilor cu scăderile în activitate, în timp ce datele pentru 2022 indică un declin substanțial de 10% (13 miliarde tone-kilometri) comparativ cu 2021, arată datele publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
O tendință similară poate fi observată între 2012 și 2022 în privința tonelor, cu o scădere de 5% (sau 29 milioane tone), scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring și Tesla Model Y au urcat cota de piață a mașinilor electrice din România la peste 10%Țările de Jos și Germania au fost responsabile anul trecut pentru aproape trei sferturi (73%) din performanța UE în domeniul transportului pe căile navigabile interioare (tone-kilometri). Performanța în transporturi a scăzut în 2022 comparativ cu 2021 în toate statele membre UE, exceptând Lituania (251%) și Finlanda (31%).
Totuși, aceste creșteri au legătură cu valoarea inițială scăzută înregistrată per tone-kilometri și corespunde unei creșteri de șapte milioane tone-kilometri pentru Lituania și 45 milioane pentru Finlanda. Cel mai semnificativ declin în 2022 comparativ cu 2021 a fost în Bulgaria (minus 35%), Croația (minus 29%), Polonia (minus 25%), România (minus 20%), Ungaria și Slovacia (ambele cu minus 19%).
În valori absolute, Germania a înregistrat cea mai mare scădere în 2022 (minus patru miliarde tone-kilometri, sau minus 8%).
În 2022, mai mult de jumătate din transportul de marfă pe căile navigabile interioare din UE a fost realizat cu nave înmatriculate în Țările de Jos (51%). Urmează Germania (16%) și Belgia (9%).