Unul dintre cele mai importante segmente pentru producători, clasa SUV-urilor medii premium, a înregistrat o creștere în luna septembrie de 18%, ținând pasul cu restul SUV-urilor de pe piața europeană. Cu toate acestea, doar două dintre ele au generat creșteri importante.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Cel mai vândut SUV de clasă medie din zona premium a fost în luna septembrie, potrivit datelor Jato Dynamics, Mercedes-Benz GLC, cu toate variantele sale de caroserie și motorizare. Acesta a înregistrat o creștere de 63 de procente, un ritm peste așteptări, în ciuda faptului că modelul a fost lansat în urmă cu aproximativ doi ani. Principalul stimulent al acestor creșteri a fost GLC Coupe, introdus anul trecut pe piață. Conceptul de SUV coupe, introdus de BMW pe modelul mai mare X6, pare să prindă mai bine la Mercedes, devreme ce rivalul său BMW X4, face vânzări mai slabe decât acesta (locul 10).
Al doilea cel mai vândut SUV premium mediu a fost noul Volvo XC60, primit extraordinar de bine de public. A doua generație crște într-un ritm bun, în 2017, în comparație cu generația anterioară.
Pe locurile următoare, într-o permanentă concurență, se află Audi Q5 și BMW X3, ambele cu creșteri de câteva procente, dar cu un volum mai mare pentru modelul Audi.
Un al treilea SUV premium cu o creștere peste medie a fost Lexus NX, un model cu un design mai mult decât spectaculos care a surprins europenii și a accelerat vânzările mărcii japoneze pe piața europeană.
Evoluții mai slabe pentru Land Rover Discovery și Jaguar F-Pace, ambele produse de aceeași companie. Cele două modele stau la mijlocul topului, cu scăderi de 12% și, respectiv, 11%.
Diontre noile modele intrate pe piață anul acesta, Range rover Velar este deja printre preferatele publicului, chiar dacă nu reușește să depășească numele celebre ale segmentului, în timp ce Alfa Romeo Stelvio stă în afara Top 10, cu un volum sub pragul de 2.000 de unități.