Producătorii de automobile de lux Porsche, Mercedes-Benz Group și Aston Martin au raportat un impact financiar major din cauza noilor tarife impuse de administrația Trump, care le-a adus cumulat pierderi de aproape 889 milioane de dolari în prima jumătate a anului, transmite CNBC.
Producătorul german de mașini sport Porsche a anunțat că tarifele de import impuse de SUA au generat un cost suplimentar de 400 milioane euro (462 milioane dolari) în primele șase luni din 2025, scrie News.ro.

La rândul său, Mercedes-Benz Group a avertizat asupra unui impact de aproximativ 370 milioane euro în al doilea trimestru al anului.
Constructorul britanic Aston Martin a emis o avertizare privind profitul, invocând atât tarifele impuse de SUA, cât și cererea slabă din China, două elemente care i-au afectat grav activitatea în trimestrul încheiat în iunie.
În total, cei trei constructori au raportat costuri combinate ce depășesc 770 milioane euro, echivalentul a 889 milioane dolari, ca urmare a noilor politici comerciale ale Washingtonului.
Măsuri tarifare dure pentru industria auto europeană
Casa Albă a majorat în aprilie tarifele la 27,5% pentru importurile auto din Uniunea Europeană, invocând protejarea industriei auto din SUA. Constructorii europeni au tras un semnal de alarmă, în contextul în care lanțurile de aprovizionare globale și fabricile din America de Nord joacă un rol crucial în activitatea lor.

Deși un nou acord-cadru comercial SUA-UE, încheiat duminică, prevede o reducere generală a tarifelor la 15% pentru majoritatea bunurilor europene, inclusiv pentru industria auto, incertitudinea și impactul deja generat rămân considerabile.
”Aceasta nu este o furtună care va trece. Lumea se schimbă dramatic – și diferit față de ceea ce ne așteptam acum câțiva ani. Unele decizii strategice luate atunci capătă acum altă semnificație,” a declarat Oliver Blume, președintele consiliului executiv Porsche.
În urma raportării rezultatelor, acțiunile Porsche au crescut cu 2,4% miercuri dimineață, Mercedes-Benz Group au scăzut cu 1,5%, iar titlurile Aston Martin au înregistrat un declin de peste 2%.
Industria auto europeană se confruntă cu un climat internațional tot mai volatil, marcat de tensiuni comerciale și schimbări rapide în cererea globală, iar constructorii de lux nu fac excepție.