COTAR cere retragerea din dezbaterea publică a proiectului de OUG privind platformele de ridesharing

COTAR cere retragerea din dezbaterea publică a proiectului de OUG privind platformele de ridesharing
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 iun 2019

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a anunțat, joi, că îl somează pe vicepremierul Daniel Suciu să retragă din dezbaterea publică proiectul de OUG privind transportul alternativ, pentru că ar încălca legislația și Constituția României.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Guvernul a publicat recent proiectul de OUG care reglementează activitatea platformelor de ridesharing precum Uber, Clever și Bolt. Reprezentanții COTAR consideră că acest OUG trebuie retras, scrie News.ro.

”În primul rând, potrivit jurisprudentei CCR, Guvenul nu poate adopta o OUG substituindu-se legiutorului, prin preluarea unui proiect aflat în dezbateri parlamentare (decizia CCR 1567/18.11.2009-decizia 1431/3.11.2010). Curtea Constituțională a decis că angajarea unui proiect prin OUG este neconstituțională,același proiect fiind in dezbateri în comisiile de specialitate ale Camerei Deputaților”, se arată în comunicat.

FOTO Mercedes se pregătește să lanseze noul SUV GLB, cu o cutie automată fabricată la Sebeș și 7 locuri CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes se pregătește să lanseze noul SUV GLB, cu o cutie automată fabricată la Sebeș și 7 locuri

COTAR consideră că ocolirea procedurii de examinare și dezbatere a proiectului de lege și recurgerea la angajarea răspunderii prin OUG asupra acestui proiect nu își găsesc o motivare.

”În altă ordine de idei, nu se justifică în niciun fel urgența, în cazul acestei ordonanțe. În plus, există o hotărâre a Curții Europene de Justiție care arată clar faptul că UBER face transport de persoane și nu „ridesharing”. În urma acestei hotărâri, niciun stat membru UE nu este obligat să dea ordonanțe de urgență pentru susținerea acestor entități”, se arată în comunicat.

Totodată, atât Guvernul României, anumiți oameni politici și organele abilitate ale statutului ”se prefac acum și uită cum aceste multinaționale” ar fi eludat legile din România timp de patru ani și ar fi fraudat bugetul statului, potrivit COTAR.

Mai mult, COTAR consideră că cei 30.000 de parteneri care rămân „fără loc de muncă” nu sunt angajați, în contextul în care Uber, Bolt și Clever nu au niciun angajat șofer cu contract de muncă.

viewscnt
Afla mai multe despre
cotar
ridesharing