Curtea de Justiție a UE a respins cererea unor orașe de reducere a limitelor pentru emisiile auto

Curtea de Justiție a UE a respins cererea unor orașe de reducere a limitelor pentru emisiile auto
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 ian 2022

Instanța supremă a Uniunii Europene a respins o plângere depusă de orașele Bruxelles, Madrid și Paris împotriva Comisiei Europene, în care o acuză că stabilește limite prea ridicate ale emisiilor în cazul oxidului de azot, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a anulat astfel o hotărâre anterioară în favoarea orașelor, luată de a doua cea mai înaltă instanță a UE, care a determinat un recurs din partea Germaniei, Ungariei și a Comisiei, scrie News.ro.

Comisia Europeană blochează preluarea Daewoo Shipbuilding de către Hyundai CITEȘTE ȘI Comisia Europeană blochează preluarea Daewoo Shipbuilding de către Hyundai

Cazul se referă la introducerea de către Comisie, după scandalul Dieselgate din 2015, a testării emisiilor reale ale vehiculelor, pentru a completa procedurile de laborator și stabilirea de limite ale emisiilor de oxid de azot pentru vehiculele ușoare de pasageri și comerciale.

Orașele s-au plâns că limitele sunt mai mari decât cele ale standardului ”Euro 6” care se aplică vehiculelor ușoare înmatriculate din 2015. Ca atare, au susținut acestea, le-au subminat abilitățile de a reglementa circulația vehiculelor pentru a reduce poluarea aerului.

Tribunalul și-a susținut punctul de vedere, la fel ca și avocatul general în avizul său adresat judecătorilor CJUE. Cu toate acestea, aceștia au anulat decizia Tribunalului.

CJUE a constatat că directiva Comisiei privește doar înmatricularea și vânzarea vehiculelor și nu circulația acestora pe drumuri, astfel încât orașele nu erau vizate direct de legislație. Cu toate acestea, instanța superioară a spus că orașele ar putea încă limita circulația vehiculelor pentru a proteja mediul fără a încălca legislația UE.

viewscnt
Afla mai multe despre
curtea de justiție
emisii auto