Daimler, scădere a profitului. Dieter Zetsche: „Suntem sub ținta noastră. Nu putem fi satisfăcuți”

Daimler, scădere a profitului. Dieter Zetsche: „Suntem sub ținta noastră. Nu putem fi satisfăcuți”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 6 feb 2019

Profitul Daimler din trimestrul patru, 2018, a fost afectat serios de războiul tarifelor, dar și de costurile de dezvoltare a vehiculelor electric, după cum anunță producătorul.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Daimler a dat publicității rezultatele financiare pentru ultimeul trimestru din 2018, cu o scădere de 22 de procente a profitului, la 2,67 miliarde euro (EBIT). Marja de profit a scăzut la 7,3%, față de 9,5% în 2017.

Vânzările Mercedes-Benz au crescut cu 4%, dar creșterile tarifelor vamale în China, pentru mașinile exportate din SUA, dar și cererea scăzută pentru anumite modele diesel au condus la prețuri mai slabe și un profit mai mic.

Șefii companiei estimează pentru 2019 o marjă între 6 și 8 procente pentru Mercedes-Benz și între 5 și 7 procente pentru vehicule comerciale ușoare. Prognozele companiei vizează creșteri și la vânzări și venituri.

Mazda, premieră mondială cu un nou SUV compact, la Geneva CITEȘTE ȘI Mazda, premieră mondială cu un nou SUV compact, la Geneva

„Suntem sub ținta noastră pe termen lung pentru marja de profit. Nu putem fi satisfăcuți cu asta. Scopul nostru este să revenim la coridorul pentru marjă între 8 și 10 procente până în 2021”, a declarat CEO-ul Dieter Zetsche.

Marca Mercedes-Benz a reușit și anul trecut să depășească rivalii BMW și Audi, cu 2,31 milioane de vehicule. BMW a raportat 2,12 milioane de autoturisme premium vândute, iar Audi, numai 1,81 milioane de unități.

viewscnt
Afla mai multe despre
daimler
mercedes
piata auto
rezultate mercedes
masini premium