Reprezentanții SUA și UE au transmis o declarație comună prin care au oferit detalii cu privire la condițiile în care tarifele vamale la exporturile de vehicule și componente vor fi reduse la 15%. Deocamdată, nimic nu se schimbă, iar acest lucru ar putea afecta și producătorii de componente din România.
Exporturile din Uniunea Europeană către SUA, inclusiv autovehiculele și piesele auto, vor fi taxate cu 27,5% în continuare, chiar dacă Donald Trump a acceptat o reducere a acestora la 15%, după cum reiese din declarația comună făcută de reprezentanții celor două părți.
Acordul tarifar negociat în luna iulie va intra în vigoare doar după ce Uniunea Europeană va adopta legislația cerută de SUA, prin care sunt eliminate tarifele pentru produsele americane. Concret, declarația comună spune că tarifele de 15% vor fi valable în prima zi a lunii în care UE introduce măsurile convenite.

Dacă legislația va fi adoptată în ultimele zile ale lunii august, toate tarifele pentru produsele importate după 1 august vor fi 15%.
Ursula von der Leyen Donald Trump au anunțat în iulie, la finalul negocierilor dintre cei doi, un acord prin care tariful actual se reduce la 15%. Deși au fost numeroase voci care au apreciat soluția, mai mulți reprezentanți ai industriei auto au atras atenția că și 15% înseamnă mai mult decât era înainte, 2,5%, iar asta va însemna costuri majorate pentru producătorii europeni și vânzări mai mici.

Pentru România, chiar dacă cei doi producători de vehicule nu exportă vehicule în SUA, majorarea tarifelor generează dificultăți pentru toți producătorii de componente destinate industriei auto. Cei mai mulți sunt furnizori ai industriei auto germane, care este și principalul exportator către SUA.
O scădere a comezilor și producției aferente se manifestă inevitabil în structura comenzilor și afacerilor companiilor cu fabrici în România. Unii dintre aceștia expediază inclusiv în SUA componente, pentru a fi utilizate în fabricile mărcilor germane din această țară. Tarifele majorate în prezent la 27,5% reprezintă o creștere foarte mare pentru costurile de achiziție a acestor componente.
După precizările făcute prin declarația comună, industria auto europeană a transmis deja mesaje de urgentare a rezolvării situației, astfel încât efectele să fie resimțite în cel mai scurt timp.