Efectele electrificării: Stellantis închide fabrica Opel de cutii de viteze din Austria

Efectele electrificării: Stellantis închide fabrica Opel de cutii de viteze din Austria
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 iun 2023

Stellantis va concedia circa 300 de persoane odată cu închiderea fabricii pe care o deține în regiunea Vienei, în Austria, în care producea cutii de viteze pentru mărcile sale. Fabrica a aparținut în trecut de marca Opel, în vremea în care marca făcea parte din General Motors.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Stellantis a anunțat că va închide activitatea în uzina din Viena – Aspern, Austria, care produce de circa 40 de ani cutii de viteze. Sindicatele și autoritățile locale au fost înștiințate oficial despre faptul că cererea de cutii manuale, cele care sunt produse în această uzină, a scăzut considerabil, iar perspectivele trecerii la propulsia electrică accelerează acest proces. Uzina a produs cutii de viteze pentru marca Opel, care urmează să treacă la producția de vehicule exclusiv electrice în 2028.

În fabrică lucrează circa 300 de persoane, care vor intra într-un program de protecție odată cu oprirea activității, însă data de închidere nu a fost anunțată oficial. „Nu există o dată pentru închiderea producției, începem discuțiile cu consiliile de întreprindere” a transmis Stellantis autorităților austriece. Vor fi inițiate cursuri de reconversie profesională, inclusiv în cadrul grupului, dacă va fi cazul.

Dacia Sandero, liderul confirmat al pieței auto europene, în luna mai CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, liderul confirmat al pieței auto europene, în luna mai

Fabrica din Aspern a fost construită în 1982, la inițiativa guvernului austriac de dezvoltare a industriei auto, General Motors fiind convinsă să investească pe un teren de 60 de hectare care aparține statului.

Stellantis se află într-un proces continuu de reducere a costurilor, inclusiv prin închiderea unor facilități de producție și prin reducerea numărului de aangajați, mai ales pe fondul unificării platformelor și a furnizorilor, pentru cele 14 mărci reunite odată cu fuziunea dintre PSA și FCA.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
fabrica cutii viteze
inchidere fabrica opel