FOTO Nissan renunță la o marcă istorică

FOTO Nissan renunță la o marcă istorică
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 apr 2022

Nissan a decis să renunțe la o marcă istorică, pe care o readusese la viață în perioada în care compania a fost condusă de Carlos Ghosn. Datsun, care a produs mașini pentru piețele emergente, și-a închis și ultima linie de producție.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Nissan renunță la Datsun, o marcă relansată de Carlos Ghosn în 2013, pentru a vinde mașini ieftine, construite pe platformele Global Acces ale Alianței Renault Nissan Mitsubishi, dar care nu a reușit să genereze profit. Modelul de business al mărcii Datsun ar fi trebuit să-l copieze pe cel al mărcii românești Dacia. Acum, ultima linie de producție a Datsun, aflată în India, și-a oprit activitatea la sfârșitul lunii martie, ca urmare a vânzărilor tot mai slabe ale modelului Datsun Redi-Go, după cum a confirmat compania pentru Automotive News.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Nu suntem încă într-un moment de panică. Investitorii arată încredere în piețele bursiere CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Nu suntem încă într-un moment de panică. Investitorii arată încredere în piețele bursiere

Modelul era fabricat în Chennai, în uzina care aparține Alianței și în care sunt asamblate modelele Renault dezvoltate pentru piața locală. Datsun a vizat mai multe piețe pe care Renault vindea deja mașini accesibile, precum Africa de Sud sau Rusia, însă succesul nu a venit, iar Datsun a fost retrasă de pe aceste piețe în 2020.

FOTO Nissan renunță la o marcă istorică

Conducerea Nissan a anunțat încă din 2020, în momentul în care și-a prezentat planul de restructurare și relansare a companiei, intenția de a renunța la brandul entry, pentru a se concentra pe Nissan și pe Infiniti.

Marca Datsun a fost lansată în 1931 și a fost folosită, în anii 60 – 80 ai secolului trecut, pentru mașinile Nissan care erau exportate în Europa și pe alte piețe internaționale. În 1986 marca a fost retrasă, iar mașinile au primit sigla Nissan indiferent de piața pe care erau vândute. După 27 de ani, marca a fost scoasă de la naftalină pentru a fi utilizată în cadrul strategiei Alianței Renault Nissan, care țintea tot mai multe piețe emergente.

viewscnt
Afla mai multe despre
datsun
nissan
vanzari datsun
redi go