Gavrilă (ARF): O liberalizare totală a pieței de transport feroviar de călători înainte de 2026 nu este recomandată

Gavrilă (ARF): O liberalizare totală a pieței de transport feroviar de călători înainte de 2026 nu este recomandată
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 iun 2021

Liberalizarea totală a pieței de transport feroviar de călători înainte de 2026 nu ar fi recomandată, mai ales că operatorii români vor avea un dezavantaj în fața celor străini și din cauza materialului rulant învechit, a declarat Gigi Gavrilă, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

El atrage atenția că, în cazul în care legislația în domeniul achizițiilor nu va fi îmbunătățită, în conformitate cu prevederile Uniunii Europene, există riscul ca până în anul 2025 România să nu beneficieze de trenuri noi achiziționate prin ARF.

Totuși, Gavrilă dă asigurări că autoritățile de resort din România nu au în vedere o liberalizare imediată și o vor amâna atât timp cât legislația permite, iar în paralel ARF face eforturi pentru finalizarea licitațiilor în curs, astfel încât liberalizarea să "prindă" operatorii români pregătiți.

Citiți mai mult pe Agerpres.

viewscnt
Afla mai multe despre
gigi gavrila
transport feroviar
liberalizare