Informațiile detaliate privind vânzările de autoturisme din Europa în luna februarie arată modificări semnificative ale obiceiurilor de achiziție ale europenilor. Cel mai important detaliu este pierderea poziției de lider pentru VW Golf, în balanță stând acum Peugeot, care s-a instalat cu două modele pe primele două locuri.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Peugeot 208 a fost în februarie cel mai vândut automobil din Europa, potrivit datelor transmise de Jato Dynamics, pe baza înmatriculărilor din cele 27 de state ale UE, analizate de Profit.ro. Chiar dacă modelul francez a pierdut clienți față de anul trecut, el și-a depășit toți rivalii, cu un volum de 18.375 unități vândute (inclusiv motorizarea electrică). VW Golf, liderul istoric al pieței auto din Europa, înregistrează noi scăderi ale vânzărilor (-34%, 16.185), în pofida faptului că are pe piață o nouă generație, lansată anul trecut (locul 3).
CITEȘTE ȘI Modalitatea prin care antreprenorii români își pot promova produsele către sute de mii de persoaneMotivul este unul simplu: are un concurent major în VW ID.3, celălalt model compact al mărcii, dar unul propulsat electric. De asemenea, mașina care ocupa în mod tradițional locul al doilea, Renault Clio, a înregistrat și ea o nouă scădere și a înmatriculat cu 38% mai puține mașini (15.349), coborând pe locul 6. În aceste condiții, un al doilea model Peugeot, micul SUV 2008, a urcat pe locul 2, cu o creștere substanțială, 51%, și un volum de 17.120 unități.
Modelul românesc Dacia Sandero a dispărut din nou din Top 10, ca urmare a evoluției slabe de pe unele piețe europene, chiar dacă în Franța, de exemplu, sau în Spania a înregistrat o lună foarte bună. Celelalte modele din top 10 au fost Toyota Yaris (locul 4), Fiat Panda (locul 5), Citroen C3 (locul 7), Skoda Octavia (locul 9) și VW T-Roc (locul 10).
Ford Puma, un alt automobil fabricat în România, a reușit să crească din nou, devenind cel mai vândut model al mărcii în Europa, potrivit datelor Jato.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring - Lansarea precomenzilor a generat o adevărată isterie în rândul românilorLa capitolul vehicule electrice, unde concurența este din ce în ce mai acerbă, situația înmatriculărilor a fost una nouă, în care lider a redevenit Tesla Model 3, cu 5.405 unități, cu o creștere de 55% față de februarie 2020, urmat de VW ID.3, cu 3.557 unități, și Renault Zoe, cu 3.547. PE locurile următoare s-au clasat versiunile electrice ale unor modele multipropulsie: Peugeot 208, Kia Niro, VW Up, Hyundai Kona, Fiat 500, Smart Fortwo și Peugeot 2008.
Noi date statistice ale segmentului electric din Europa arată ponderea pe care motorizarea complet electrică o are în acest moment în portofoliul mărcilor. Astfel, dacă Tesla se află în mod logic pe locul 1, cu 100% din vânzări electrice, pe locul al doilea se află, surprinzător, o marcă chineză, Geely, care are o pondere a electricelor de 45% din totalul mașinile proprii, din Europa. Jaguar Land Rover se află pe locul 3, cu 31%, iar Daimler, pe locul 4. Media industriei auto din Europa este de 14%, din totalul vânzărilor. Nu trebuie însă să uităm că volumele vândute de aceste mărci sunt total diferite și nu au legătură cu procentajul motorizărilor electrice. Mai exact, chiar dacă VW are, de exemplu, doar 11% din total vânzări, mașinile sale electrice sunt cele mai multe în acest moment.
CITEȘTE ȘI Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5GPiața auto din Europa a scăzut în luna februarie cu 20%, așa cum a anunțat anterior ACEA, la un volum de 848.455 autoturisme, față de 1,06 milioane în 2020, volum care era deja mai mic cu 7% față de cel din 2019.