Mercedes-Benz Vans va continua să accelereze transformarea serviciilor furnizate prin strategia sa de electrificare și va introduce arhitectura modulară electrică și scalabilă (VAN.EA) în 2026, menționează Alexandru Rugină, COO Mercedes-Benz Vans România, într-un interviu pentru Profit.ro.
Obiectivul companiei nu se limitează doar la crearea celor mai bune autovehicule comerciale, ci vizează și sprijinirea clienților în eforturile lor de a deveni antreprenori de succes.
Cât de interesați sunt clienții de vehicule comerciale de propulsia electrică și care este strategia de electrificare a Mercedes-Benz pentru a satisface nevoile companiilor?
În 2023, Mercedes-Benz a devenit primul producător care a electrificat întregul portofoliu și strategia noastră are în vedere obținerea unei creșteri semnificative în acest segment. Pentru a continua să accelereze această transformare, compania noastră va introduce arhitectura modulară electrică și scalabilă (VAN.EA) în 2026. Astfel, vom fi capabili să răspundem cerințelor clienților noștri, care sunt în final cei care stabilesc condițiile și ritmul de dezvoltare într-o astfel de piață. Autovehiculele noastre electrice acoperă acum orice nevoie de business a clienților cu ajutorul modelelor eCitan furgon, eCitan Tourer, EQT, eVito furgon, eVito Tourer, EQV și eSprinter furgon.
Care sunt segmentele de LCV cel mai bine acoperite de Mercedes-Benz și care sunt principalele trăsături ale modelelor mărcii?
Toate segmentele sunt foarte bine reprezentate, deoarece oferim opțiuni atât pentru transportul de mărfuri, cât și pentru transportul de persoane, atât comercial, cât și privat, în fiecare gamă de modele. Sprinter, în mod special, este extrem de versatil, deoarece pe lângă varianta de furgon și transport comercial de persoane, oferă și o variantă de șasiu pentru carosieri. Obiectivul nostru nu se limitează doar la crearea celor mai bune autovehicule comerciale. Ne dorim, de asemenea, să sprijinim clienții noștri în eforturile lor de a deveni antreprenori de succes. Pentru a atinge acest obiectiv, depășim standardele prin oferirea de soluții personalizate. Ca lider în segmentul de autovehicule comerciale premium, ne concentrăm pe tehnologia de ultimă oră, pe o atenție deosebită față de cerințele clienților, oferindu-le produse personalizate și servicii de referință, pe sustenabilitate și pe o fiabilitate remarcabilă.
Care sunt principalele avantaje, pentru o companie, ale unui vehicul electric în transporturile comerciale, în fața propulsiei tradiționale, diesel?
Putem vorbi de mai multe avantaje pe termen lung în cazul autovehiculelor comerciale electrice. În primul rând, rularea cu zero emisii. Neproducând emisii, ele devin o opțiune mult mai sustenabilă decât cele tradiționale, iar folosirea lor în orașe sau localități unde poate restricțiile de circulație sunt sau vor fi înăsprite este mai convenabilă. În al doilea rând, costurile reduse de întreținere, cât și cele de alimentare – în special dacă companiile care le utilizează beneficiază de panouri fotovoltaice sau alte astfel de tehnologii sustenabile de alimentare. Nu în ultimul rând, rularea silențioasă nu este un element de neglijat. Aceasta contribuie la starea de bine a conducătorului auto și a pasagerilor, oferind un spațiu ideal pentru activitățile zilnice.
Cum reușește Mercedes-Benz să-și păstreze identitatea și trăsăturile specifice într-un mediu concurențial, așa cum este cel al autovehiculelor comerciale ușoare și care sunt principalele diferențe între autovehiculele comerciale ale Mercedes-Benz și cele ale competitorilor, pe care ar trebui să le cunoască un client înainte de a lua decizia de cumpărare?
Mercedes-Benz Vans oferă produse și servicii premium. Fiabilitatea autovehiculelor noastre este bine-cunoscută și este unul din atuurile noastre, împreună cu serviciile de după vânzare și rețeaua de centre autorizate. Totodată, autovehiculele comerciale Mercedes-Benz integrează cele mai noi tehnologii, care să ajute șoferii în situațiile pe care le pot întâlni la tot pasul, astfel încât să fie pregătiți pentru orice situație. Nu în ultimul rând, gama de modele disponibile face ca oferta noastră să acopere un spectru complet de nevoi și cerințe, astfel încât ne mândrim cu o versatilitate deosebită. Ne concentrăm, așadar, cu atenție asupra cerințelor clienților noștri, oferind soluții personalizate pentru aceștia. Prin toate acestea, brand-ul Mercedes-Benz este un simbol unic, reprezentând calitatea și performanța.