Luca de Meo, șeful Renault și președinte ACEA, cere „o politică industrială” care să apere Europa de Tesla și de constructorii chinezi

Luca de Meo, șeful Renault și președinte ACEA, cere „o politică industrială” care să apere Europa de Tesla și de constructorii chinezi
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 feb 2024

Un mesaj semnat de CEO-ul grupului Renault, Luca de Meo, în presa din Franța, atacă o problemă severă în acest moment pentru Uniunea Europeană: strategia pentru industria auto în ansamblul ei, în fața pericolelor care vin din alte regiuni, în special din China.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Șeful Renault Group, Luca de Meo, care deține în prezent și funcția de președinte al ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile), transmite politicienilor din UE că „Europa se află în fața unor provocări majore” odată cu apariția Tesla și ascensiunea Chinei pe piața auto. Meo face apel la forța și importanța industriei auto din UE, cu 8% din PIB, 30% cheltuieli pentru R&D și 13 milioane de locuri de muncă. „Îndepărtați industria auto și Europa va avea o balanță comercială în deficit structural!”, spune Luca de Meo.

Inspectorii ANAF-Antifraudă au identificat un prejudiciu de peste 9 milioane de lei la o companie ride-sharing CITEȘTE ȘI Inspectorii ANAF-Antifraudă au identificat un prejudiciu de peste 9 milioane de lei la o companie ride-sharing

Analiza pe care o face șeful Renault pleacă însă de la schimbările prin care a trecut industria auto europeană, care a ajuns să fie nevoită să respecte o mulțime de reglementări care au făcut mașina cai grea cu 60% și mai scumpă cu 50%, în ultimii 20 de ani. Efectele au fost unele înlănțuite, este de părere Meo, pentru că „o mașină mai scumpă este și o mașină care se cumpără mai puțin, cu prețul de a menține în circulație o mașină veche poluantă. Rezultatul: vârsta medie a parcului auto a crescut de la 7 la 12 ani!”.

Managerul Renault mai atrage atenția asupra unui aspect, care a mai fost semnalat în ultima perioadă. Renunțarea la motoarele cu combustie fac europa vulnerabilă în fața rivalilor globali. „Motorul cu ardere internă a funcționat timp de un secol ca o barieră de protecție pentru noi, europenii.  Acum chinezii sunt cei care controlează 75% din producția globală de baterii! Și în timp ce Statele Unite își stimulează industria, în timp ce chinezii o organizează prin planificare, aici, în Europa, reglementăm, fără o viziune holistică”, spune Meo.

Grindeanu, despre Lotul 3 al A0 Sud: Constructorul s-a angajat ca la sfârșitul acestei veri să termine tronsonul. E un pic de mobilizare - sigur, nici vremea nu e cea mai potrivită pentru lucrări pe șantier CITEȘTE ȘI Grindeanu, despre Lotul 3 al A0 Sud: Constructorul s-a angajat ca la sfârșitul acestei veri să termine tronsonul. E un pic de mobilizare - sigur, nici vremea nu e cea mai potrivită pentru lucrări pe șantier

Președintele ACEA cere Europei să se „înarmeze” cu o politică industrială reală pentru sectorul auto, cu o ambiție globală și să lupte „împotriva proliferării anarhice a dictaturilor diferitelor autorități”. El cere „un ghișeu unic pentru reglementări privind mobilitatea și automobilul”, dar și „un cadru stabil de reguli și de standardizare în toată Europa”, așa cum au chinezii. Meo dă exemplu Airbus ca rezultat al unei politici europene în tehnologii cheie, care s-ar putea repeta în industria auto.

Nu în ultimul rând, CEO-ul Renault spune că trebuie să joace un rol, orchestrate pe lanțul valoric, toate sectoarele implicate: minier, chimic, energie, industriile prelucrătoare, infrastructura, autoritățile naționale și locale.

VIDEO & FOTO Dacia merge în Raliul Dakar cu Sandrider, cel mai spectaculos model din istoria mărcii CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Dacia merge în Raliul Dakar cu Sandrider, cel mai spectaculos model din istoria mărcii

Este propusă o acțiune de armonizare a celor mai mari 200 de orașe europene, pentru abordările privind mobilitatea, crearea de zone verzi de dezvoltare economică, apariția de clustere de dezvoltare, astfel încât la final să obținem „mașini accesibile tuturor și cu impact redus asupra mediului”.

„Adaug aceste propuneri la dezbatere pentru că aceste provocări se ridică în fața tuturor: politicieni, constructori, părți interesate, cetățeni. Pentru a aduce un răspuns comun, să nu mai vedem industria de automobile ca fiind problema și atunci ea va face parte din soluție!”, transmite șeful Renault Group, companie care deține și marca românească Dacia.

Luca de Meo nu este la prima încercare de a trage semnale de alarmă în direcția politicienilor UE, atât din cauza reglementărilor prea dure pentru industria auto, cât și din cauza lipsei unei strategii clare, care să sprijine tranziția la propulsia electrică într-un moment în care concurența din China vine cu o mulțime de avantaje bazate pe sprijinul guvernamental. 

viewscnt
Afla mai multe despre
luca de meo
acea
renault group
politica industriala ue
industria auto