Nissan și-a luat adio de la probabil cel mai simbolic model al său, anume GT-R.
După 18 ani de producție, R35 a ajuns la finalul ciclului de producție.
Aproximativ 48.000 de unități au fost construite de când primul exemplar a ieșit de pe linia fabricii Tochigi, în 2007.

Ultimul model produs este o ediție Premium T-Spec în culoarea Mov Midnight, destinată unui client din Japonia.
Privind partea plină a paharului, acesta este doar un rămas-bun temporar. Directorul executiv și președintele Nissan, Ivan Espinosa, îi asigură pe entuziaști că „Godzilla” va renaște.
„Pentru mulții fani GT-R din întreaga lume, vreau să spun că acesta nu este un adio definitiv pentru GT-R, obiectivul nostru este ca numele GT-R să revină într-o zi.” Totuși, următorul său comentariu clarifică faptul că R36 nu va apărea prea curând: „Tot ce pot cere este răbdare. Deși nu avem astăzi un plan finalizat, GT-R va evolua și va reapărea în viitor.”

Espinosa nu este primul executiv Nissan de rang înalt care și-a exprimat angajamentul pentru o revenire. În mod similar, Arnaud Charpentier, vicepreședinte pentru Strategie de Marketing de Produs, a spus pentru Auto Express că „există oameni care lucrează” la un succesor direct al R35.
Compania încearcă să se redreseze după o situație financiară dificilă. Deși un supercar de imagine ar putea ajuta la refacerea reputației, un produs de volum mic nu va echilibra conturile.
Reducerea costurilor o va face, motiv pentru care Nissan se pregătește să închidă 7 fabrici și să taie 20.000 de locuri de muncă în cadrul planului de redresare „Re:Nissan”. Compania intenționează, de asemenea, să reducă complexitatea pieselor cu 70% și să consolideze platformele de la 13 la doar 7.

În aceste condiții, este greu de imaginat revenirea prea curând a unui produs de nișă, foarte specializat, precum GT-R. Totuși, conducerea Nissan a subliniat clar că R36 face parte din planurile pe termen lung.
GT-R R35 a fost printre cele mai vechi modele japoneze aflate încă în producție.
Nissan GT-R, supranumit „Godzilla” de către pasionați, a fost un simbol al performanței și al ingineriei japoneze, încă de la lansarea sa, în 2007.
Cu un motor V6 de 3,8 litri twin-turbo, capabil să dezvolte până la 600 de cai putere în versiunea Nismo, GT-R a redefinit standardele în segmentul supercar-urilor, oferind performanțe remarcabile la un preț relativ accesibil.

După o carieră impresionantă de 17 ani, producția modelului GT-R s-a încheiat. Această decizie a fost influențată în mare măsură de reglementările tot mai stricte privind emisiile și zgomotul în diverse regiuni ale lumii. De exemplu, în Europa, GT-R a fost retras de pe piață încă din 2022, din cauza normelor de zgomot mai restrictive.
În mod similar, în Australia, modelul nu a mai fost disponibil din cauza cerințelor mai riguroase în materie de teste de coliziune.
Pierre Loing, șeful departamentului de produs global al Nissan, a declarat că, dacă ar fi fost posibil, compania ar fi dorit să mențină GT-R în producție pentru încă 17 ani. Cu toate acestea, reglementările stricte au impus oprirea producției.
Privind spre viitor, Nissan explorează posibilitatea unei versiuni electrice a GT-R, aliniindu-se astfel tendințelor globale de electrificare și sustenabilitate.
Deși nu a fost anunțat un succesor direct pentru GT-R după 2025, există speculații că o variantă electrică ar putea fi lansată în anii următori, păstrând spiritul și performanța care au consacrat modelul.
Material realizat în parteneriat cu automarket.ro