NAMI, institutul din Rusia care a preluat Renault și Lada, preia și fabrica Bosch

NAMI, institutul din Rusia care a preluat Renault și Lada, preia și fabrica Bosch
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 iun 2023

Fabrica Bosch Samara, din Rusia, în care erau produse componente destinate industriei auto, a fost preluată de institutul NAMI, același care a preluat, pentru 1 rublă, activele Renault din Rusia, inclusiv fabrica în care erau produse mașinile Duster și Sandero, dar și uzina Lada.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Potrivit anunțul rușilor de la NAMI, „pe 13 iunie NAMI a încheiat o înțelegere pentru achiziționarea unui pachet de acțiuni de 100% în Robert Bosch Samara LLC, situat în regiunea Samara. Anterior, compania a fost angajată în producția de sisteme de direcție, sistem de frânare ABS și sisteme de stabilizare dinamică ESP”.

Compania rusă mai spune că toți cei 107 angajați vor fi menținuți în activitate. NAMI și autoritățile ruse vor încerca să repornească fabrica, oprită după invazia Rusiei în Ucraina, ca urmare a sancțiunilor impuse acestei țări și a imposibilității de import a componentelor.

Ruși și-au propus ca în 2024 să repornească producția de sisteme ABS și de sisteme ESP, iar din 2025 să repornească și activitățile de dezvoltare, proiectare.

Înmatriculările de autoturisme electrice - creștere spectaculoasă în România. Prag depășit în premieră. Schimbare de lider CITEȘTE ȘI Înmatriculările de autoturisme electrice - creștere spectaculoasă în România. Prag depășit în premieră. Schimbare de lider

În acest moment, toate companiile străine care produceau autoturisme sau componente auto în Rusia au activitățile oprite sau le-au vândut deja. Dacă în mai multe cazuri, așa cum au fost Renault și Nissan, vânzarea s-a făcut pentru o rublă dar cu opțiune de răscumpărare într-un interval de cinci ani, unele companii, cum este cazul VW sau Toyota, vânzarea s-a făcut fără nicio opțiune de revenire.

Producția și vânzările de autovehicule din Rusia a scăzut dramatic după startul războiului din Ucraina, cu mai mult de 50% scădere a vânzărilor în 2022 și cu perspective și mai dificile pentru 2023.

viewscnt
Afla mai multe despre
bosch rusia
vanzare bosch
renault rusia