Vânzările de automobile din China au însumat doar jumătate din cele înregistrate în urmă cu un an, care era deja la un nivel scăzut din cauza crizei de semiconductori, marcând cel mai mare declin de la izbucnirea pandemiei, în 2020.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Datele anunțate de asociația producătorilor de autovehicule din China pentru luna aprilie arată că cifrele s-au înjumătățit, pe fondul restricțiilor de circulație impuse în anumite zone de autorități. China începuse să recupereze declinul din anul anterior, în primele luni ale anului, înainte de introducerea lockdownului.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitoriDupă două luni de creștere masivă și o lună de stgnare, la finalul lui martie, piața înregistra un avans de 0,2% față de martie 2021. Acum, aprilie a adus o scădere de 48% a vânzărilor, potrivit datelor preliminare transmise de China Association of Automobile Manufacturers (CAAM), la un volum de circa 1,2 milioane de autovehicule, comparativ cu 2,2 milioane, anul trecut. Pe întreg intervalul ianuarie – aprilie, piața ar putea atinge o scădere de peste 10 procente, din acest motiv.
Este a doua cea mai mare scădere a pieței auto din China, după ce din anul 2020, în luna februarie, când piața a pierdut aproape 80% din vânzări.