Piața auto România: SUV-urile mari, singurul segment care a crescut în primul trimestru

Piața auto România: SUV-urile mari, singurul segment care a crescut în primul trimestru
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 apr 2020

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile a făcut un pas uriaș și a renunțat la comunicarea livrărilor de autovehicule (comenzi facturate) pe piața auto din România, din acest an, trecând la statistici bazate pe înmatriculări, așa cum se întâmplă pe toate piețele din lume. Valorile, anunțate deja și de Ministerul de Interne, au însă și o serie de detalii inexistente în cifrele de la poliție.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Potrivit noilor statistici privind înmatriculările de autoturisme din România, piața auto a scăzut cu 32,7% în luna martie, în care, din data de 16, a fost instituită starea de urgență. Pe întreg trimestrul, scăderea este de 22,2%. În lunile ianuarie și februarie au fost scăderi suficient de mari, ca urmare a unor condiții de piață nefavorabile (minus 10% în ianuarie și -27% în februarie).

După cum arată informațiile detaliate transmise de APIA, cele mai afectate modele de autoturisme au fost, în martie, Renault Clio (-75%), Nissan Qashqai (-62%) și Renault Megane (-59,7%), însă Dacia Logan (-54%) are cea mai mare pierdere din punct de vedere al volumului. Și pe cele trei luni situația este asemănătoare, cu precizarea că Dacia Logan are cea mai mare scădere și procentual (din topul celor mai vândute modele), urmată de Ford Focus și Nissan QWashqai (cu peste 45% amândouă). Un singur autoturisme înregistrează creștere pe primul trimestru: Skoda Octavia (2%).

Piața auto România: SUV-urile mari, singurul segment care a crescut în primul trimestru

Pe segmente, cea mai mare scădere a fost consemnată în Clasa A ( mini, mașini de oraș), unde înmatirculările au coborât aproape de jumătate în comparație cu anul trecut (-44,8% - 292 unități, față de 529 în 2019), urmată de Clasa E (limuzine premium,  -39%), dar și în Clasa C (compactă), unde este încadrată Dacia Logan (9.346 unități față de 14.217 - 34,3%). Singurul segment care a crescut este cel al SUV-urilor mari (+27,2%), unde cele mai vândute modele au fost VW Touareg, Skoda Kodiaq și Mercedes GLE. Și ai ci s-au înregistrat scăderei: BMW X5 și Volvo XC60. Segmentul SUV-urilor mici a înregistrat o scădere de 11 procente în trimestrul 1.

Audi pornește prima uzină, în Ungaria, peste câteva zile CITEȘTE ȘI Audi pornește prima uzină, în Ungaria, peste câteva zile

Înmatriculările de vehicule electrice au crescut cu 28%, față de trimestrul 1 din 2019, la 272 de unități, cele mai vândute fiind Renault Zoe (97 unități), BMW i3 (54 de unități) și VW e-up și e-golf (32 de unități cumulat). Înmatriculările de autoturisme electrificate de tip plug-in hibrid au crescut și mai mult, cu 75%, la 147 unități, iar cele hibride au scăzut, la 1156 (-1,4%).

Piața auto România: SUV-urile mari, singurul segment care a crescut în primul trimestru

Înmatriculările de vehicule comerciale ușoare au scăzut cu 20,6%, la 4.190 de unități, în primul trimestru.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari auto
masini
piata auto
dacia
vanzari vw
apia