Polițiștii - obligați să reducă în favoarea șoferilor, cu până la 10%, din viteza indicată de radar

Polițiștii - obligați să reducă în favoarea șoferilor, cu până la 10%, din viteza indicată de radar
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 28 feb 2024

În cazul depășirii vitezei legale constate prin radar, polițistul va trebuie să aplice în favoarea șoferului contravenient două marje de eroare, de 10 km/h, până la viteze de 100 km/h inclusiv, respectiv o marjă de 10%, la viteze de peste 100 km/h, conform unui amendament adus legislației și analizat de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Autorii inițiativei arată că, în prezent, legislația privind măsurarea vitezei cu cinemometrul nu conferă claritatea și precizia necesare elaborării și aplicării normelor juridice.

”Acest fapt a condus atât la încărcarea la un nivel fără precedent a instanțelor de judecată cu soluționarea contestațiilor conducătorilor auto sancționati contravențional pentru depășirea vitezei, cât li la o practică judiciară diferită. Practica judiciară este diferită în sensul în care, prin hotărârile pronunțate, unele instanțe de judecată au recunoscut existența marjelor de eroare ale cinemometrelor, iar altele nu au recunoscut existența acestora, ceea ce a condus în mod evident la discriminarea conducătorilor auto mai sus mentionați”, arată autorii amendamentului.

Ciolacu promite salariu minim de 1.200 euro, în fața investitorilor americani. ”România poate deveni în următorii 4-5 ani una dintre marile forțe economice ale continentului!” CITEȘTE ȘI Ciolacu promite salariu minim de 1.200 euro, în fața investitorilor americani. ”România poate deveni în următorii 4-5 ani una dintre marile forțe economice ale continentului!”

Prin urmare, amendamentul stabilește prin lege cele două marje de eroare, pentru a nu lăsa loc interpretărilor date fie prin legislația secundară, fie de către instanța de judecată.

Modificarea propusă

În cazul constatării contravențiilor prin folosirea unor mijloace tehnice certificate sau verificate metrologic, agentul constatator va aplica în favoarea contravenientului următoarele marje de eroare pentru toate aparatele de măsurare a vitezei:

a) până la 100 km/h inclusiv - 10 km/h;

b) peste 100 km/h - 10% din viteza măsurată.

Pentru a intra în vigoare, modificarea trebuie adoptată de Parlmanet și promulgată de șeful statului.

DECIZIE Țigaretele electronice și produsele pentru încălzirea tutunului, interzise minorilor și la vânzare prin automate sau easybox. Obligații pentru livrări prin curier CITEȘTE ȘI DECIZIE Țigaretele electronice și produsele pentru încălzirea tutunului, interzise minorilor și la vânzare prin automate sau easybox. Obligații pentru livrări prin curier

Potrrivit inițitatorilor, amendamentul ia în considerare marjele de eroare din legislația altor state europene.

Astfel, în Franța, legea definește erorile maxime admise care constituie marjele tehnice de scădere pentru obținerea vitezei selectate iar aceste erori maxime depind de tipul de radar folosit.

Producția de mașini din România a reînceput să crească. Dacia și Ford revin și pregătesc modele noi CITEȘTE ȘI Producția de mașini din România a reînceput să crească. Dacia și Ford revin și pregătesc modele noi

Pentru radare rutiere fixe de nouă generație, al căror unghi de măsurare este fix și precis la 1%, marja de esroare ste de plus sau minus 3 km/h pentru viteze sub 100 km/h și plus sau minus 3% din viteză, pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h.

Pentru radarele fixe mai vechi și pentru cele de bord plasate ocazional de forțele de ordine, marjele sunt de 5 km/h, respectiv de 5% peste 100 km/h. Pentru radarele de la bordul unui vehicul în mișcare, marjele de eroare recunoscute sunt de 7 km/h și 7% sau 10 km/h și 10% în funcție de generația echipamentului.

În Bulgaria, Germania, Olanda, Cehia, Ungaria, Lichtenstein, Luxemburg, Norvegia, Slovacia, Finlanda și Suedia, toleranțele admise sunt:

- până la 100 km/h - 3 km/h pentru toate tipurile de radare.

- peste 100 km/h - 3% pentru toate tipurile de radare.

În Estonia marja este de 4 km/h pentru toate tipurile de radare și pentru toate vitezele.

VIDEO Grupul chinez BYD a lansat un automobil electric de lux care poate rivaliza cu mașinile Ferrari CITEȘTE ȘI VIDEO Grupul chinez BYD a lansat un automobil electric de lux care poate rivaliza cu mașinile Ferrari

În Belgia, Italia, Monaco, San Marino, marja este de 5 km/h până la viteze de 100 km/h pentru toate tipurile de radare, iar la peste 100 km/h - 5% pentru toate tipurile de radare.

În Slovenia, până la 100 km/h se aplică marjă de 5 km/h pentru toate tipurile de radare, iar la peste 100 km/h, marja este de 7 km/h pentru toate tipurile de radare.

În Spania, la viteze de până la 100 km/h, marja este de 7 km/h pentru toate tipurile de radare, iar al viteze de peste 100 km/h - 7% pentru toate tipurile de radare.

În Austria radarul mobil are o marjă de 7 km/h sau de 7%, pentru radarul laser stationar este o marjă de 3%, iar pentru cel fix de 5%.

Continuă protestul taximetriștilor CITEȘTE ȘI Continuă protestul taximetriștilor

În Croația există marjele propuse acum prin această modificare legislativă și în România.

”Așadar, în majoritatea țărilor europene, cinemometrele nu sunt considerate ca fiind perfecte și ideale pentru stabilirea exactă a vitezei de deplasare, deorece valoarea finală măsurată este cea rezultată în urma interpretării toleranțelor (marjelor) admise la măsurare, în raport de tipul și performanțele acestor aparate”, arată autorii modificărilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
viteza
radar
marja
eroare
10 km
10%
parlament