Protocol pentru Autostrada Timișoara-Belgrad. Tronsonul va avea 73 de kilometri de la Timișoara până la graniță

Protocol pentru Autostrada Timișoara-Belgrad. Tronsonul va avea 73 de kilometri de la Timișoara până la graniță
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 iun 2022

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu și Tomislav Momirović, ministrul Construcțiilor, Transporturilor și Infrastructurii din Republica Serbia au semnat la Timișoara Acordul între Guvernul României și Guvernul Republicii Serbia pentru stabilirea conexiunii Autostrăzii Timișoara-Moravița cu drumul de mare viteza Belgrad – Vatin. Noua autostradă va avea 73 de kilometri, iar licitația pentru execuție ar putea începe în primăvara anului viitor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că nu va fi un drum expres, așa cum s-a intenționat în trecut, ci o autostradă, scrie News.ro.

OFICIAL Guvernul introduce un mecanism de compensare a prețului la carburanți - 50 bani/litru VIDEO CITEȘTE ȘI OFICIAL Guvernul introduce un mecanism de compensare a prețului la carburanți - 50 bani/litru VIDEO

”Știu că în 2016 a mai fost o tentativă de a se semna un memorandum, în acea perioadă am fost președinte de Consiliu Județean și a fost o ședință de guvern româno-sârb, la Timișoara, între prim ministrul nostru de la acea perioadă, Dacian Cioloș și prim-ministrul sârb de la acea perioadă, președintele acual Alexandru Vukic. Din păcate, partea română, în acele vremuri, nu a considerat o prioritate acest proiect. L-am reluat. În acest moment ne aflămîn elaborarea studiului de fezabilitate. Mulți dintre primari știu că au venit de la compania care face studiile geo și vor veni în perioada următoare. Undeva în toamna acestui an vom termina Studiul de Fezabilitate. În primăvara anului viitor va fi lansată licitația pentru proiectare și execuție, ceea ce însemană că odată cu perioada în care se vor analiza ofertele, sper vara anului viitor să avem câștigătorii și să se înceapă să se lucreze. Avem finanțare europeană, acest proiect face  parte din masterplanul de transporturi al României, planul investițional, aprobat la sfârșitul anului trecut, deci banii există, e finanțare europeană, lipsea acest memorandum dintre România și Serbia astfel încât să avem autostradă și nu drum expres”, a declarat Sorin Grindeanu.

Lungimea tronsonului de la Timișoara, la Moravița, până la ieșirea din țară, va avea 73 de kilometri.

”Lungimea tronsonului de la Timișoara la Moravița este de 73 de kilometri. Sper ca odată cu desemnarea câștigătorilor lucrurile să meargă în linie dreaptă și această autostradă să meargă rapid”, a mai declarat Grindeanu.

Ministrul sârb al Transporturilor, Tomislav Momirović, a menționat importanța legăturii între România și Serbia, prin această autostradă.

”Îmi exprim bucuria și mulțumirea că semnăm acest acord.La fel cum a precizat și domnul Grindeanu, din 2016 există dorința de a semna acest protocol pentru a face legătura între Timișoara- Pancevo.  Aș dori să mulțumesc Guvernului României pentru sprijinul acordat țării noastre. De asemenea, mulțumim pentru sprijinul acordat în drumul nostru către Uniunea Europeană. Vă asigur că în guvernul Serbiei aveți tot sprijinul și dorința ca acest proiect să fie dus cât mai repede la finalizare”, a declarat Tomislav Momirović.

Momirović a subliniat că și partea sârbă se bazează pe fondurile europene pentru construirea tronsonului de autostradă.

Potrivit proiectului, va exista un nou punct de trecere a frontierei cu Serbia, acesta urmând să fie situate la aproximativ 1,5 kilometri față de cel existent de la Moravița

CNAIR și Ministerul Transporturilor au semnat, încă din august 2019, contractul de finanțare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timișoara-Moravița„, pentru a obține fondurile nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1.

Valoarea totală a proiectului este de 14.693.042,97 lei și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contribuția proprie – 1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

La licitația pentru SF lansată în martie 2019 s-au înscris două asocieri care voiau să realizeze Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Timișoara – Moravița, care ar urmă să lege România de Serbia, acesta fiind primul pas concret pe care autoritățile de la București l-au făcut pentru realizarea unei conexiuni de mare viteză cu țară vecină.

Licitația a fost câștigată de asocierea Search Corporation SRL – Egis România SA.

Viitoarea autostrada care ar urma să lege Timișoara de Pancevo (Serbia) asigură conexiunea rapidă cu capitala Serbiei, pentru că de la Pancevo până la Belgrad e drum cu două benzi de circulație pe sens, cu regim de autostradă.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrada timișoara-belgrad
sorin grindeanu