Toyota și Nissan s-au asociat cu Tencent, respectiv cu Baidu pentru cursa înarmărilor în inteligența artificială din China

Toyota și Nissan s-au asociat cu Tencent, respectiv cu Baidu pentru cursa înarmărilor în inteligența artificială din China
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 apr 2024

Compania japoneză Toyota Motor se va asocia cu compania Tencent, în timp ce Nissan va face echipă cu Baidu, ambele din China, parteneriate transfrontaliere care evidențiază importanța inteligenței artificiale pentru producătorii de mașini, transmite CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Anunțurile separate făcute de doi dintre cei mai mari producători auto din Japonia, la Salonul auto de la Beijing, au subliniat și încercarea producătorilor japonezi de a face față schimbărilor tehnologice masive care le-au perturbat pozițiile cândva de invidiat pe piața chineză, scrie News.ro.

INTERVIU Noua șefă Mercedes-Benz România: Dubai și România au unele asemănări. Oamenii din România pun calitatea aerului pe ordinea de zi. SUV-urile domină piața locală, GLC și GLE sunt cele mai populare modele CITEȘTE ȘI INTERVIU Noua șefă Mercedes-Benz România: Dubai și România au unele asemănări. Oamenii din România pun calitatea aerului pe ordinea de zi. SUV-urile domină piața locală, GLC și GLE sunt cele mai populare modele

Cu doar câțiva ani în urmă, companiile auto japoneze erau unele dintre cele mai proeminente mărci străine din China. Mai recent însă, acestea au fost devansate de producători locali în frunte cu BYD, care au captat din cota lor de piață cu vehiculele electrice dotate cu software, destinate șoferilor mai tineri.

Atât Tencent, un gigant de jocuri video și rețele sociale, cât și Baidu, principalul motor de căutare al Chinei, au fost lideri în cursa de inteligență artificială generativă din țară.

Toyota, cel mai mare producător de automobile din lume după volum, va include tehnologia gigantului tehnologic Tencent într-un vehicul de pasageri fabricat din China, care va fi pus în vânzare anul acesta, a declarat Yiming Xu de la Toyota, director pentru brand și comunicații pentru China.

Companiile vor oferi servicii prin punctele forte ale Tencent în big data, AI și cloud computing, a spus Xu.

Nissan și Baidu au semnat un memorandum de înțelegere pentru a efectua cercetări privind inteligența artificială și așa-numitele ”mașini inteligente”.

Nissan va folosi AI generativă a Baidu pe platforma sa pentru a studia fezabilitatea dezvoltării viitoare a tehnologiei. De asemenea, își va echipa mașinile chinezești cu produsele de AI  aleBaidu.

Parteneriatele arată, de asemenea, cât de competitivă a devenit China pentru producătorii de automobile, chiar și pentru giganți de pe glob, precum Toyota.

Producătorii de automobile străini se luptă pentru a demonstra că pot rămâne relevanți în China, pe fondul presiunii trecerii la vehiculele electrice, a ascensiunii mărcilor autohtone și a unui război al prețurilor.

Vânzările Toyota au scăzut, deși compania a evitat loviturile dure pe care le-au primit Honda Motor și Nissan. Vânzările Toyota în China au scăzut cu 1,7%, până la 1,9 milioane de vehicule în 2023, acesta fiind al doilea an consecutiv de scădere.

Toyota a prezentat, de asemenea, două noi modele de vehicule electrice cu baterie pentru piața chineză, la expoziția de la Beijing.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
nissan
tencent
baidu