Un start-up din Colorado construiește cea mai mare aeronavă din lume

Un start-up din Colorado construiește cea mai mare aeronavă din lume

Foto G4Media

Profit.ro
Profit.ro
scris 24 mar 2024

Există o criză energetică globală, iar parcurile eoliene terestre reprezintă o potențială opțiune de creștere. Turbinele eoliene mai mari produc mai multă energie decât cele standard, dar componentele sunt prea mari pentru a fi transportate pe șosea, arată CNN.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Care este soluția? Un start-up din domeniul energiei cu sediul în Colorado, numit Radia, are o idee. Aceasta dezvoltă cea mai mare aeronavă din istoria aviației. Faceți cunoștință cu avionul WindRunner, a cărui misiune va fi să livreze pale gigantice de 300 de metri lungime direct la parcurile eoliene. Pentru a ajuta lumea să își atingă obiectivele de decarbonizare, avionul va folosi combustibil de aviație sustenabil și va avea nevoie doar de o simplă pistă de aterizare din pământ sau pietriș. Va opera de la hub-uri regionale, spune Radia, livrând acolo unde este nevoie  și „poate ateriza pe piste de aterizare de până la 1.800 de metri, ceea ce niciun alt avion comercial de mari dimensiuni nu poate realiza.”, arată G4Media.

VIDEO ”Vreau un taxi prin aer!”. Guvernul britanic pregătește primul taxi zburător CITEȘTE ȘI VIDEO ”Vreau un taxi prin aer!”. Guvernul britanic pregătește primul taxi zburător

WindRunner va avea un volum al compartimentului de marfă de 272.000 de metri cubi, suficient pentru trei piscine olimpice. Acest volum este de 12 ori mai mare decât cel al unui Boeing 747-400 și – cu o lungime de 356 ft este și mai lung cu 127 ft. În ceea ce privește anvergura aripilor, aceasta este de 261 ft. Imaginați-vă patru piste de bowling așezate cap la cap. De asemenea, va eclipsa Antonov An-225, cel mai greu avion construit vreodată, care a fost distrus la începutul invaziei rusești în Ucraina.

Dimensiunea aeronavei ar putea fi revoluționară, dar ingineria nu este, și asta prin design. Radia spune că se concentrează „pe tehnologia existentă și pe siguranță, utilizând, acolo unde este cazul, materiale, componente și tehnici de fabricație testate și verificate în domeniul aviației, care au aprobarea FAA [Administrația Federală a Aviației din SUA], sunt deja în producție de masă și prezintă cel mai mic risc”.

Chinezii lansează mașini electrice în Polonia CITEȘTE ȘI Chinezii lansează mașini electrice în Polonia

Ideea este de a porni la drum cu o flotă rapidă, bine construită, care să respecte standardele industriei aerospațiale. Rapoartele online vorbesc despre operațiuni comerciale începând cu anul 2027, dar nu există un calendar confirmat pe site-ul web al Radia. CNN a contactat compania pentru comentarii.

Radia mizează pe estimarea organizației de cercetare Bloomberg NEF, potrivit căreia până la 10 trilioane de dolari vor fi cheltuite pentru energia eoliană terestră până în 2050. Dezvoltarea WindRunner trebuie să permită utilizarea GigaWind, turbinele XXL realizate de partenerii Radia, printre care se numără cinci dintre cei mai importanți șase producători de turbine din lume.

În prezent, paletele turbinelor sunt în mod obișnuit de 70 de metri, dar Radia dorește să implementeze palete de până la 104 metri.  Compania spune că turbinele GigaWind ar putea fi de două până la trei ori mai puternice și de două până la trei ori mai profitabile decât cele desfășurate în mod obișnuit în prezent.

VIDEO Austriecii deschid primul Drum expres din vestul României CITEȘTE ȘI VIDEO Austriecii deschid primul Drum expres din vestul României

Așadar, cine sunt cei care se află în spatele acestor afirmații ambițioase? Fondatorul și directorul general este Mark Lundstrum, un antreprenor din mai multe industrii și inginer aerospațial de la MIT, care a fondat Radia în 2016. Compania spune că echipa sa de consilieri include foști șefi de la Boeing, MIT, Rolls-Royce și FAA, precum și fostul secretar american al energiei Ernest Moniz și fostul prim-ministru al Australiei Malcolm Turnbull.

Este o linie impresionantă, iar decizia de a se concentra pe tehnologia sigură și existentă este una inteligentă. S-ar putea să vedem un WindRunner decolând înainte de sfârșitul deceniului? 

viewscnt
Afla mai multe despre
avion
sua